Италианският производител на гуми Пирели се появи отново във Формула 1 след 20 години пауза. Италианците замениха Бриджстоун като официален доставчик и тази промяна до не малка степен спомогна за увеличаването на изпреварванията, наред със завръщането на KERS и въвеждането на DRS.
В края на сезона все пак се засили критиката от страна на отборите и пилотите, според които избора на смеси в повечето случаи бил прекалено консервативен. Това мнение не се споделя от спортния директор на Пирели, Пол Хембри, и обяснява предизвикателството стоящо пред фирмата през изминалата година.
„Намирам за странно това, че в края на сезона бяхме критикувани за прекалено консервативния си подход“, чудеше се Хембри, присъствал на шоуто организирано от Аутоспорт в Бирмингам. „Когато годината започна всички бяха на мнение, че сме прекалили със залитането в другата посока.“
И действително в средата на сезона започнаха да се чуват мнения, според които гумите на Пирели били прекалено меки и това водело до прекалено бързото им износване. Тази критика бе приета от производителя и в течение на сезона предлаганите смеси бяха променени, което доведе до увеличаване живота на гумите. Така супер меките гуми бяха почти извадени от употреба през втората част от сезона.
„Хората не могат да разберат, колко е трудно, да се развият гуми изискващи повече спирания в бокса“, продължава Хембри. „Ако подходиш неправилно, правиш гуми, които издържат по 200 км. и по този начин автоматично отиваш на едно спиране в бокса. За да гарантираш три спирания трябва много работа.“
Освен това за голяма част от пистите в Пирели не разполагаха с никакви данни.
„20 писти, 12 шасита и 24 пилоти – да постигнеш необходимия баланс само с 4 смеси е изключително трудно“, обясни Хембри.
Все пак за него първата година от завръщането на фирмата във Формула 1 е протекла много добре. За предстоящия сезон Хембри обяви, че ще има сериозни промени.
„Смесите софт, медиум и харт ще се различават от тези през тази година, а супер софт няма да се предлага. Разликата между гумите няма да е толкова голяма и освен това новите продукти ще позволяват постигането на по-добри времена спрямо изминалата година. Освен това профила на задните гуми и при трите смеси ще е променен. Смятаме, че аеродинамичното притискане през тази година ще е по-малко и смятаме да подходим по-агресивно към избора на смеси.“
Различните смеси освен това в бъдеще ще се различават по-лесно една от друга. На 25 януари на пистата Яс Марина в Абу Даби ще бъдат представени за първи път новите маркировки за различните смеси. Освен това Пирели работи заедно с ФОМ, за по-лесното разпознаване на гумите от телевизионните зрители. Смята се, че това е било сред главните неудобства през тази година.