Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пирели изчакват потвърждение за тест на гумите за 2014 след Бразилия

Пирели изчакват потвърждение за тест на гумите за 2014 след Бразилия

29
0
Пол Хембри

Доставчикът на гуми за Формула 1 Пирели очаква потвърждение за тест на гумите за сезон 2014 след тазгодишната надпревара в Бразилия, заяви спортният директор на компанията Пол Хембри.

Гумите на Пирели за сезон 2013 се износваха прекалено бързо и отборите имаха сериозни проблеми с тях в началото на годината. Кулминацията дойде в Гран при на Великобритания, когато задните леви гуми на четирима пилоти се спукаха. След тези инциденти от компанията предоставиха друг вариант за следващата надпревара в Германия, където нямаше подобни грижи. За предстоящото състезание в Унгария пък също ще има промяна в гумите, като те ще са с конструкцията от 2012 г. в комбинация със смесите от този сезон. Този тип бе тестван на Силвърстоун миналата седмица, като отборите приветстваха изменението.

За 2014 г. обаче предстоят сериозни промени по болидите с въвеждането на 1,6-литровите турбомотори, които ще се отразят и на гумите. От Пирели искат да не допускат проблемите от 2013-та, като според тях това може да се избегне с повече изпитания на писта.

Има няколко отбора, които са заинтересовани и те предложиха да се тества с кола от 2011 г. – каза Пол Хембри пред Аутоспорт. – В момента сме в процес на потвърждение, което е фантастично. Но бих предпочел да е с кола от 2013 г. В най-добрия случай бихме желали да тестваме в края на сезона с една или две коли след Бразилия и не ни интересува кои са те, стига да са бързи. След това бихме искали да отидем в Бахрейн през декември и да направим нещо подобно с един-два автомобила. Болидите от 2013 г. са най-бързите и най-агресивните, които в момента можем да използваме.

По-рано през сезона Хембри коментира, че именно липсата на тестове с настоящи болиди е повлияло негативно на развитието на гумите, съответно и на тяхното представяне през годината. Колата, която Пирели използват по принцип за изпитания е болид на Рено от 2010 г.

Трябва да изработим подходяща програма за 2014 г., защото ние няма просто така да отидем на зимните тестове. Какво ще стане, ако пристигнем на тях и открием, че една кола е с 1 сек на обиколка по-бърза от останалите, защото има голямо предимство заради своя двигател? Също така трябва да направим проби на мокро трасе. Хората казват, че в симулаторите колите ще превъртат гуми на четвърта и пета предавка. Не мисля, че има пилот, който иска да отиде в Малайзия, когато вали за първи път и да открие, че се бави заради превъртане на гумите. Има ужасно много детайли, които всички трябва да прегледаме преди да стигнем дотам (на предсезонните тестове през 2014 г., б.р.) – допълни Хембри.