Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пирели искат разрешаването на различни смеси на предната и задната ос?

Пирели искат разрешаването на различни смеси на предната и задната ос?

73
0
2013,гуми,Нюрбургринг,Пирели

Докато през миналата година се появиха много критики около издръжливостта на гумите на Пирели и италианците бяха принудени да върнат конструкцията на гумите от 2012 г., сега изглежда предизвикателствата пред производителя са още по-големи. Причината е промяната в правилата и новите задвижващи системи, които разполагат с много по-сериозен въртящ момент. Така и натоварванията особено за задните гуми ще са много по-сериозни.

Въпреки че отборите започнаха първите си изпитания преди сезона в Херес, те все още не могат да съберат достатъчно данни по отношение държанието на гумите, защото не малка част от тях все още са съсредоточени върху функционалните тестове.

„Промените са толкова големи, че можем да преживеем наистина сериозни изненади“, заяви спортният директор на Пирели, Пол Хембри. „Може да има много сериозни разлики между колите и затова е възможно ние да сме подценили или надценили последствията от промените и сериозността на въртящия момент.“

При тестовете в симулаторите голяма част от пилотите се оплакват от превъртане на колелата. При първите потегляния на пистата също можеше да се видят състезатели, имащи трудности с овладяването на задната част при рязко ускорение.

„В симулаторите почти всички имаха проблеми с приплъзването на гумите“, продължава Хембри. „Ние искахме дали нещата са така и на пистата. Разбира се всеки говори за сериозният въртящ момент на новите задвижващи системи. Ако искаш да си бърз, тогава трябва да избегнеш превъртането на гумите. Това ще бъде и голямото предизвикателство през тази година.“

Освен това трябва да имаме предвид, че отборите са едва в началото на развитието на новите коли и почти нямат данни. Според предвижданията в първата част от сезона всички ще отбелязват сериозен напредък, което ще промени сериозно базата и изискванията.

„Смятаме, че ще има изключителен прогрес през сезона, особено по отношение на аеродинамичното притискане, което ще стане след като екипите овладеят новите технологии. Това ще повиши и изискванията към гумите и натоварването, на което те ще са подложени. При смесите трябва да се уцели перфектния работен прозорец. Ако си прекалено консервативен, тогава рискуваш да има прекалено много приплъзващи гуми, защото при по-твърдите гуми механичното сцепление е по-малко.

Ако отидеш в другата посока ще имаш повече грип, но пък гумите ще се износват по-бързо, защото не можеш да избегнеш напълно превъртането им. Така става дума за един затворен кръг. Най-хубавото в цялата работа е, че условията ще са еднакви за всички.“

Поради тази причина производителят се надява да бъде разрешено да се използват различни смеси на предната и задната ос. Така например отпред може да се сложи медиум, а отзад твърда смес.

„Така въпреки високият въртящ момент задните гуми ще имат достатъчно дълъг живот, ако се използва по-твърдата смес. Ако трябва да се ползва същата и на предната ос това може да доведе до друг проблем – по-трудното загряване на предните гуми. Нужен е баланс. Затова ние мислим за възможността да се ползват различни смеси на двете оси. Едва след вторите пред сезонни тестове обаче ще имаме по-ясна представа, къде се намираме.“