Пирели имат нужда от повече помощ от отборите от Формула 1, за да изпипат гумите си, смятат в отбора на Ферари.
Продуктите на италианската компания бяха подложени на нови критики по време на уикенда за Гран при на Корея. Фернандо Алонсо заяви, че са неиздръжливи и качеството им е на границата. Марк Уебър пък коментира след финала, че пилотите не са особено важни за доставчика, след като спука гума, преминавайки през остатъците от експлодиралата предна дясна на Макларън-а на Серхио Перес.
И двамата пилоти се срещнаха със спортния директор на Пирели Пол Хембри – Алонсо сутринта преди старта на пистата Йонгам, а австралиецът – след финала на надпреварата. Шефът на Ферари Стефано Доменикали е бил с испанския пилот на срещата и впоследствие заяви, че екипите трябва да помагат повече.
– Видяхме се, за да изясним въпроса, бях заедно с Фернандо. Хембри се извини и според мен трябва да гледаме напред. Важно е нещата да бъдат поправени. Важно е да се чуят думите на пилотите, за да могат те да си вършат по-добре работата. Важно е да имаме и гледната точка на Пирели, защото ако не им даваме възможност да тества, то не е коректно (да ги нападаме). Трябва да се правят тренировки, за да има добро шоу. Може да изкараш цял живот в симулатора и да не решиш проблемите с гумите, а и не само с тях. Гледайки към бъдещето, когато ще имаме напълно нова кола, трябва да помогнем на Пирели и да им осигурим повече тестове – обясни позицията си Доменикали.
Пол Хембри настоя след Гран при на Корея, че гумите са такива, каквито са били поръчани да се направят. Той повтори, че ако във Формула 1 искат спецификации, издържащи цяло състезание, доставчикът ще ги произведе.
На Йонгам екипите работих със смесите медиум и суперсофт, докато в края на тази седмица на Сузука ще имат на разположение медиум и хард.
– Сузука е от пистите, където се регистрират едни от най-високите нива на износване и деградация в целия календар. Причините за това са сравнително абразивната настилка и най-вече високото натоварване. Ето защо избрахме най-твърдите смеси от гамата си. Но не всичко идва от бързите завои – има и няколко сериозни спирания, както и по-тесни криви – коментира Хембри преди Гран при на Япония.