След година отсъствие от календара на Формула 1 заради пандемията от COVID-19 Гран при на САЩ се завръща в световния шампионат. Пистата в Остин, Тексас – Circuit of the Americas (COTA) – бе частично преасфалтирана
Около 40% от трасето е с нова настилка. Това включва старт-финалната права (включително излизането от питлейна) до излизането от първи завой, излизането от девети завой до 10-ти, излизането от 11-ти през 12-ти и секцията между 15-ти и 19-ти завои. След надпреварата от MotoGP бяха предприети допълнителни мерки за изглаждането на някои неравности.
Гран при на САЩ бе спечелена през 2019 г. от Валтери Ботас (Мерцедес) със стратегия с две спирания в бокса. За предстоящата надпревара залозите дават превес на Люис Хамилтън. Макс Верстапен и Ботас са следващите възможности за победител на COTA. Щракнете тук, ако искате да видите бонуси за залагане.
Welcome, to the Lone Star State 🤠
📷: u/Jsatx2 via Reddit #USGP 🇺🇸 #F1 @COTA pic.twitter.com/Ce26MvVNrq
— Formula 1 (@F1) October 18, 2021
Все още не е съвсем ясно каква е абразивността на новия асфалт, но от Пирели ще предоставят на отборите същите гуми, които бяха на разположение за състезанието през сезон 2019. Това са C2, C3 и C4 съответно като хард, медиум и софт. Според доставчика Пирели те отговарят на широката гама от натоварвания, които оказва тексаското трасе върху гумите. Конфигурацията е изключително разнообразна и е вдъхновена от някои от най-прочутите завои на редица легендарни писти.
Прогнозата в момента предвижда слънце в петък и повече облаци в събота и неделя. Минималните температури ще са около 19-20 градуса, максималните ще достигат 31 градуса
Една от най-необикновените характеристики на COTA е първи завой – ляв на изкачване. Това прави доста сложна преценката къде точно да се спре, особено след старта, когато всички се борят за позиция. Страничното натоварване е едно от най-високите в календара. В първи сектор има няколко високоскоростни завоя, които се преминават с 250-270 км/ч и съответно силите са до 4,5g.
COTA не бе използвана кой знае колко през последните две години. Това означава, че в началото на уикенда настилката вероятно ще е доста мръсна. През предстоящия уикенд ще се провеждат още надпревари от Формула 4 и W Series, така че се очаква сериозна еволюция на настилката.
„По принцип отборите имат сериозен опит на пистата в Остин. Тази година обаче трасето е различно в сравнение с 2019 г., когато за последно се състезавахме там. Около 40% е преасфалтирано. Заради ограниченията вследствие на COVID-19 обаче не бяхме в състояние да изпратим хора, които да анализират новия асфалт. Ще разберем какъв ефект е имала смяната на настилката едва след тренировките“, посочи спортният директор на Пирели Марио Изола.
🎤: NEOOOOOOOOOOW! NEOW! NEOOOOW!
The most flawless impersonation of a Formula 1 car we have ever seen 😂#USGP 🇺🇸 #F1 pic.twitter.com/caTS2kg34O
— Formula 1 (@F1) October 18, 2021