Голяма част от пилотите във Формула 1 искат внимателна разглеждане полезността на DRS – системата на подвижно задно крило – и съответно решение дали и как да се използва тя през 2012 г. В момента устройството може да се включва неограничено в тренировките и квалификацията, ограничение има в състезанията. Няколко инцидента обаче карат състезателите да смятат, че така DRS-ът се превръща в риск и съответно настояват за анализите.
– Досега се случваше някой да излети, защото опитваха лимитите за използване на DRS-а. Пилотите са почти единодушни за това, че биха предпочели включването на системата да е лимитирано през цялото време – написа Марк Уебър в колонката си за ВВС. – Бруно Сена се удари на Сузука, аз катастрофирах в петък в Унгария, а един от инцидентите на съотборника ми Себастиан Фетел в петъчните сесии също бе предизвикан от това. Факт е, че на места изпреварванията бяха прекалено лесни като в Китай, Белгия и Турция, а на други – прекалено трудни (Валенсия, Барселона, Кория). Но това е неизбежно и може да се очаква. Системи като тази са изключително трудни за преценка, но с цялата събрана този сезон информация нещата би трябвало да се изпипат максимално добре за догодина.
Подвижното задно крило бе въведено този сезон с цел именно увеличаване на изпреварванията след многобройни обяснения, че са недостатъчни и от това страда спектакълът Формула 1. То се включва в точно определена на всяка писта зона (ФИА постановява къде) при разлика между два автомобила от максимум 1 секунда. Повдигането на горния елемент на крилото води до намаляване на челното съпротивление и увеличение на скоростта с от 12 до 20 км/ч (според различни данни).
Въвеждането на устройството доведе до поредните спорове относно това не се ли изопачава смисълът на спорта с твърде много технически джаджи по автомобилите. Според Уебър пък решението може да е използване на DRS само в конкретния участък и на някои от правите и в останалите дни от състезателния уикенд.
– Не сме наясно как ще се развие всяко състезание, често работим на принципа на пробата и грешката, както и с много научни методи. DRS обаче определено е противоречива система. Някои хора обичат да гледат изпреварвания непрекъснато. За други – като мен – е важно спортът да остане възможно най-чист. Сигурен съм, че отборите и ФИА ще постигнат баланс за догодина – допълни австралиецът.