Състезателите във Формула 1 са недоволни от новите задвижващи системи, тъй като им липсва чистото пилотско изживяване от предходните сезони, твърди Дейвид Култард.
Бившият пилот от Гран при и настоящ телевизионен коментатор заяви, че новата концепция допада само на търговците.
Няколко състезатели изразиха недоволство от началото на годината. Най-сериозно бе това на четирикратния световен шампион Себастиан Фетел, чийто нецензурен израз по адрес на звука от двигателите му докара среща с президента на ФИА Жан Тод. Култард сподели, че повечето пилоти споделят мнението на германеца, но не го изразяват гласно.
– Не са щастливи. Търговците обожават промяната, защото тя им дава причина да инвестират в F1 и аз напълно разбирам това. Но състезателите не се радват на карането този сезон. Нико [Розберг] и Люис [Хамилтън] са може би малко по-щастливи, тъй като разполагат с по-добър автомобил. Но като говориш с тях на четири очи, казват, че изживяването не е толкова чисто, колкото преди. Като дете ходех на Силвърстоун и помня как стоях на Стоу в мъглата. От нищото изскочи едно Ферари V12, карано от [Жан] Алези и звукът бе изумителен – чуваше се как идва, знаех, че е Ферари. Премина покрай мен, а реакцията беше „леле!” – обясни Култард в интервю за AOL Cars.
Според шотландеца част от изживяването на писта, когато отидеш да гледаш на живо надпревара от Формула 1, винаги е бил звукът. Затова според него феновете имат пълно право да са недоволни:
– Познавам очакването от момента, в който чуеш колите. Абсурдно е, че харесваме нещо, от което ушите ни болят. Но при състезателните автомобили говорим за музика – шумът и усещането от него. Ако отидете на концерт на Ролинг Стоунс и те заявят, че тази вечер ще свирят само акустичен сет, тъй като да прекалено стари и шумът им пречи, публиката няма да е особено доволна, при това с право. Същото е в F1. Чух, че в Монако имало 20% по-малко хора тази година. Ние сме отговорни към запалянковците. Те знаят какво искат.