Пилотите на Ред Бул Макс Верстапен и Даниел Рикиардо бяха най-бързи в първата свободна тренировка за Гран при на Сингапур. Холандецът постигна 1:45.823 мин и изпревари съотборника си само с 0.049 сек. Двамата използваха гумите ултрасофт, както и третият Себастиан Фетел с Ферари. В същото време Хамилтън и Розберг завършиха сесията на 4-а и 5-а позиция, но с гумите софт, които са най-твърдите за уикенда на трасето Марина бей. Затова изоставането им съответно от 0.6 и 0.7 сек е напрактика отлично. И показва големия потенциал на Сребърните стрели при поставянето на ултрамеките гуми.
A push from the @F1NightRace marshals and Button is back in the pits 👏#SingaporeGP 🇸🇬 #F1 pic.twitter.com/EPtknRQeTe
— Formula 1 (@F1) September 16, 2016
Тренировката започна кошмарно за Дженсън Бътън. Пилотът на Макларън получи технически проблем в горивната система на своя автомобил и каза по радиото, че едва ли ще може да стигне до бокса на собствен ход. Благодарение на маршалите той все пак стигна до пита, като бе добутан до него.
👀 Riding onboard with @LewisHamilton
Trialling the halo for the first time in #FP1 #F1NightRace #SingaporeGP pic.twitter.com/KPSAmkPjZf
— Formula 1 (@F1) September 16, 2016
Вниманието веднага след това прикова Люис Хамилтън, който за първи път тества предпазния кокпит от типа „ореол”. Досега това вече сториха Фетел и Райконен от Ферари, Ред Бул, Форс Индия, Макларън и Розберг от Мерцедес. След него с ореола се появи и Нико Хюлкенберг, който за разлика от бавното темпо на Хамилтън, натисна доста повече газта в обиколките си, за да придобие по-реална представа за усещанията в кокпита за пилота. Първият пилот, който се удари в стената за уикенда, бе Макс Верстапен. Той се чукна със задната си дясна гума в стената на излизане от завой 21, но се размина без сериозни поражения по колата.
Най-бързи след първия половин час бяха Хамилтън и Розберг, като малко след това Фетел успя да се вклини между тях. Всички пилоти в челото караха с гумите ултрасофт. Фетел подобри още времето си, но повтори изпълнението на Верстапен и се чукна в стената на същото място.
Макс от своя страна записа 3-о време на 0.1 сек от Хамилтън, оставяйки Розберг на 4-а позиция. Проблемите на Дженсън с колата пък бяха оправени и той се появи на пистата. 40 мин след началото на сесията Верстапен излезе начело, подобрявайки времето на Люис с 0.034 сек.
Поставяйки гуми софт обаче Розберг показа изненадваща бързина с най-твърдите гуми за уикенда – софт, и свали 0.8 сек от времето на Верстапен. Фетел бе с 4-о време, следван от съотборника си Райконен. Алонсо пък стана третият пилот, който се удари леко в стената на завой 21. Отново със суперсофт Макс си върна водачеството, следван от Фетел, но това продължи твърде малко време, като Рикиардо с другия болид на Ред Бул първи свали под 1:46 мин.
Late drama in #FP1 😯 Rosberg has lost his front wing after a run-in with the Turn 18 barriers #F1NightRace pic.twitter.com/bqi0mXjxAM
— Formula 1 (@F1) September 16, 2016
13 мин преди края на тренировката Розберг катастрофира на 18-и завой, като при спирането спирачките му блокираха. Пилотът на Мерцедес обаче сам се измъкна от мантинелата на задна предавка и се прибра на собствен ход в бокса със счупено предно крило и спукана предна лява гума. Нико завърши сесията на 6-а позиция, пред съотборника си Хамилтън. И двамата обаче записаха най-добрите си времена със софт, докато тези пилоти пред тях с ултрасофт.
PROVISIONAL CLASSIFICATION: END OF #FP1
The Red Bulls separated by just 0.049s on the clock 👀#F1NightRace 🌃 #F1 pic.twitter.com/zCx0jJ47KF
— Formula 1 (@F1) September 16, 2016