Пилотите на М-Спорт ще се борят най-малко за подиум в предстоящия последен кръг от световния рали шампионат в Уелс. Отборите се подготвят за почти зимни условия – дъжд, мъгла, дори сняг и лед.
Базата на ралито пък е преместена от Кардиф в Дийсайд, а над половината отсечки са или чисто нови, или не са използвани като шампионатни етапи повече от десетилетие.
Мадс Остберг познава чудесно голяма част от надпреварата, в която се е състезавал вече седем пъти. Норвежецът дори смята състезанието почти за домашно. 26-годишният пилот стана втори в Уелс през 2011-та.
– Това рали е като домашна надпревара за мен. Пътищата и настилката са много подобни на тези в Норвегия и съм бил там много пъти досега. Това определено е едно от любимите ми състезания през годината. Справял съм се добре там – трябва да се чувстваш комфортно и уверено. Отсечките пасват на стила ми. Понякога са наистина сложни и хлъзгави, но смятам, че можем да покажем колко конкурентоспособни сме. Искам да се боря за място в топ 3 – коментира Остберг.
Евгени Новиков също познава прекрасно надпреварата – за него това ще е пето участие в Уелс. Толкова има и Насър Ал-Атия. Най-добрият резултат на руснака досега е шесто място.
– Започнах WRC кариерата си на това състезание през 2007 г. и имам много чудесни спомени от него. Желанието ми сега е да постигна по-добро класиране от най-добрия си резултат досега там. За пилотите най-голямото предизвикателство е постоянната смяна на сцеплението. Времето е непредсказуемо и е задължително да си концентриран и да внимаваш. Доста етапи ще са нови за нас тази година – каза Евгени.
Ал-Атия очаква надпреварата с нетърпение, тъй като смята, че тя определено пасва на Форд Фиеста RS WRC и някой от екипажите на М-Спорт спокойно може да се нареди на подиума. Най-силно представящият се пилот на отбора този сезон е Тиери Нювил. Белгиецът иска да приключи силно 2013-та, особено като се има предвид, че догодина вече ще кара за Хюндай.
– Основната ни цел за това рали ще е да затвърдим второто място в шампионата при пилотите – каза Нювил. – Планът ни бе да спечелим поне една победа този сезон, но не успяхме да го постигнем досега. Имайки това предвид, ми се иска да се боря за първата позиция. Рали Уелс определено е трудна надпревара. Смяната в сцеплението е сериозна – понякога настилката е мокра, но държи, а после изведнъж става кално и започваш да се пързаляш почти моментално. По това време на годината е много студено и на места понякога има лед.