Пилотите на Мерцедес Нико Розберг и Люис Хамилтън записаха най-добри времена в първата тренировка за Гран при на Австрия, която се върна отново в календара на F1 след 11 години прекъсване. Трето време даде Фернандо Алонсо (Ферари), а след него се подредиха Фелипе Маса (Уилямс), Дженсън Бътън (Макларън), Серхио Перес (Форс Индия) и т.н. Пилотите от домашния тим на Ред Бул Даниел Рикиардо и Себастиан Фетел заеха 13-то и 15-то място.
Тренировката започна традиционно с опознавателни обиколки с твърдите за уикенда гуми от типа софт. Още при излизането си на пистата колите на Ферари започнаха станалите вече стандартни за тях проби на нови елементи, с доста боя за аероизследвания. Рикиардо също пробва нови елементи по предното крило с боя.
Още в началните минути фаворитите от Мерцедес направиха първи цели обиколки, след като Хамилтън докладва за лек дъжд в горната част на пистата. Днес времето съвсем не е така добро като вчера, като температурата на въздуха тази сутрин бе 13 градуса, а на асфалта 23.
Загрявайки гумите си Нико и Люис бързо подобряваха собствените си времена, докато другите правеха промени в боксовете след първите си турове. Розберг завъртя 7 обиколки в първата си серия, но го извикаха в бокса, защото се появи дребен проблем. Люис остана на пистата 12 тура и оглави класирането, слизайки пръв под 1:13 мин на обиколка.
Болидът Мерцедес на Розберг, както и Ферари-то на Кими Райконен бяха за първи път с новите титаниеви плочи на пода. Те трябва да създават искри. Това е една от идеите да се търси по-добра популярност на спорта, а на тази писта ефектът не бе лош заради неравната настилка, която е същата като на последното състезание тук през 2003 г.
От бокса извикаха рано и Фетел да се върне в бокса, тъй нещо не бе добре свързано в колата му. Преди първите 30 минути да са изминали с първия чифт софт, шведът Маркус Ериксон получи повреда в своя Катерам и инженерът му каза да излезе от колата, защото е опасна.
След изтичане на първата една трета от времето най-бърз бе Хамилтън, следван от Райконен, чийто автомобил също „хвърляше“ искри. Трети бе Нико Хюлкенберг, като той тестваше новите елементи на Форс Индия като предно крило и неговите връзки с носа.
Преди поставянето на втория чифт софт всички поизчакаха, защото пистата бе видимо доста хлъзгава, както каза и Бътън по радиото. Именно той и съотборникът му Кевин Магнусен бяха сред първите пилоти, започнали нови по-дълги серии преди наистина да завали по-силно.
Розберг и Хамилтън също се появиха пак на пистата. Нико този път бе най-бърз, записвайки обиколка за 1:11.295 мин. Дъждът се усили в следващите минути, после утихна, а това време остана и най-добро за сесията.
Пистата стана още по-хлъзгава и на последния завой като по чудо и двамата пилоти на Ред Бул имаха късмет, че не се разбиха в мантинелите – излетяха от трасето, а Фетел направи две пълни завъртания. Кими също едва хвана колата в последния завой.
В моторхоума на Заубер пък Адриан Сутил седна на чай с приятели, защото турбото се повреди само след 9 обиколки и от тима обявиха, че спира тренировката.
Дъждът обаче така и не се засили още, а постпя и Фернандо Алонсо записа трето време на 0,3 сек от Розберг. Четвърти стана Маса.