След като по-рано тази година Пежо лансира новата си гама 208, от тази есен я допълва с две премиум версии – 208 XY и 208 GTi. Така се възраждат специалните модели при французите. Двете версии са оригинални и лесно разпознаваеми, а следите на купетата им с 3 врати са увеличени съответно с 10 мм и 20 мм отпред и отзад. Колелата пък отделно са подчертани със специфични детайли. Снижената долна част на каросерията и удължителите на калниците подсказват потенциала им.
Нови халогенни фарове са с водач последно поколение flat-guide, а за мигачите и дневните светлини е използвана LED-технологията. Функцията дълги светлини в средата напомня за зеница на котка и придава изключителна изразителност на погледа и на двата варианта. При 208 XY хромираната решетка съдържа 3 хоризонтални лайстни над лакираната в черно предна греда, а в 208 GTi решетката е черна с детайли от полиран хром, напомнящи за рали флаг.
208 XY е създаден, за да съблазнява. Неустоимият нов цвят Purple Night (един от предлаганите шест) подчертава хромираните детайли по каросерията и върху задния страничен панел.
Седалките са тапицирани с текстил Mithy, TEP PU Prestige и Алкантара. Педалите са алуминиеви, а стелките са с много високо качество, бродирани с бронзова нишка и декоративен шев в лилаво.
Този изискан и луксозен салон може да бъде персонализиран с избор от специфични тапицерии. Кожата Club Nappa в черно или бронз или Club Nappa черно в комбинация с Алкантара придава изключителен и динамичен вид на салона, което подчертава индивидуалността на 208 XY. Функцията Park Assist, която е рядкост за сегмента, допълва друго важно качество на 208 XY – компактността, така че да се улесни максимално използването му в града. Двигателите за тази версия са:
- 1.6 e-HDi 92 FAP, механична 5-степенна кутия
- 1.6 e-HDi 92 FAP, пилотирана 6-степенна кутия
- 1.6 e-HDi 115 FAP, механична 6-степенна кутия
- 1.6 VTi 120, механична 5-степенна кутия
- 1.6 THP 155, механична 6-степенна кутия
208 Gti възражда пък една легенда и първото впечатление от него е за спортен и елегантен автомобил с много силно присъствие и индивидуалност. Цветът Бяло Nacré Satin е използван включително и за специфичния спойлер.
Няма съмнение в спортния стил на каросерията! Вграден в черната задна маска, двойният хромиран ауспух е с трапецовидна форма, новаторска идея, която подчертава уникалността на модела.
Хромираното уплътнение на стъклата завършва с детайл на страничния панел, върху който гордо стои логото GTi от полиран хром с червен декор, напомняйки за знаменития 205 GТi.
Спортните седалки са тапицирани с кожа Club Nappa и текстил Caro и раздвижени с червена ивица.
Използвани са гуми с размер 205/45, джанти Carbone 17’’ с ефект диамант, боя Storm и матов лак. Вентилираните спирачни дискове са с диаметър 302 мм отпред и 249 мм отзад. Те се охлаждат въздушно и гарантират безупречно спиране.
Бензиновият двигател 1.6 THP 200 к.с. е с нова изпускателна система и по-безшумен, независимо от оборотите. Комбиниран с механична скоростна кутия с 6 скъсени предавки, този двигател позволява да се използват оптимално възможностите на шасито. С максимален въртящ момент от 275 Nm и максимална мощност 200 к.с. 208 GTi има изключителни ускорения : 0 до 100 км/ч за 7 сек и 0 до 1000 м за 27 сек. Динамиката е забележителна: 80 до 120 км/ч за под 7 секунди на 5-та предавка.
Появата в гамата Peugeot на нов GTi винаги е много важно събитие, особено в сегмента на серия 200. За да отбележи това събитие, марката създаде лимитирана серия от 50 автомобила.
Тази ограничена серия се отличава с неустоимото Бяло Nacré Satin и алуминиеви джанти 17’’ с ефект диамант, в черно Onyx и блестящ лак. В средата на джантите има алуминиево капаче с червен пръстен. Долната лайстна на решетката, също в бяло, носи френското знаме.
В купето водачът ще открие навигация и HiFi пакет, а табелката с пореден номер ще му напомня, че е част от един елитен клуб.