Пежо може да участва отново в рали Дакар през сезон 2015 г. Информацията бе оповестена от френския вестник Екип.
Ако това стане, марката ще е част от най-тежката надпревара за издръжливост точно 25 години след последното си участие там през 1990 г. Като пример за такава политика е посочено, че брандът направи завръщане в легендарното изкачване Пайкс Пийк 25 години, след прочутата победа на Ари Ватанен с Пежо през 1988 г.
– Възможно е да поемем по този път, точно както се случи с проекта Пайкс Пийк – потвърди говорител на Пежо.
С евентуалното връщане на марката в Дакар се свързват две от най-големите имена в ралитата изобщо – Стефан Петерханзел и Себастиен Льоб. Първият има вече 11 победи в Дакар, докато деветкратният WRC шампион кара с Пежо Пайкс Пийк 208 Т16 на Пайкс Пийк тази година и буквално помете рекорда на изкачването. Не е ясно как Льоб би съчетал програма за Дакар с участието си за Ситроен в световния шампионат за туристически автомобили (WTCC), но това явно предстои да се обсъжда.
Според информацията на Екип Пежо ще проучат възможността да конструират за Дакар бъги с някои от чертите на 208, както и тази да се състезават и в други надпревари през 2015 г. Очаква се подкрепа от Ред Бул, като маркетинговите шефове на френския бранд и производителя на енергийни напитки вече са се срещали. Спортният директор на Пежо Бруно Фамен пък се е видял с Петерханзел по време на рали Франция, което бе последната WRC надпревара на Льоб.
Едно от най-силните привлекателни черти на Дакар за Пежо е, че бюджетът е далеч от космическите разходи във Формула 1 и дори от необходимите за WRC средства. Брандът всъщност постига едни от най-големите си спортни успехи в Най-престижната надпревара за издръжливост, печелейки я четири пъти последователно от 1987 до 1990 г. с два различни модела – 205 Т16 и 405 Т16.