В края на едно изключително интензивно и трудно състезание, Пежо се наложи за трета поредна година в „Малкия Льо Ман“ в САЩ и за втори път спечели титлата Конструктори в Intercontinental Le Mans Cup, преди последния манш в Китай през ноември.
За да спечели титлата, този уикенд Peugeot имаше нужда от 13 точки. Франк Монтани, Стефан Саразен и Александер Вурц станаха победители в Малкия Льо Ман, известен не само с нестандартната писта, големия трафик (53 коли на старта), но и многобройните намеси на автомобила за сигурност (10 в това издание). На второ място и на 5 обиколки след победителите е 908 HDi FAP на отбора на Oreca, пилотиран от Марк Жене, Никола Минасян и Никола Лапиер.
Двойната победа, трета за Peugeot в Роуд-Атланта, увенчава един много успешен сезон: 5 първи места (Себринг, Спа-Франкоршан, Имола, Силвърстон и Роуд-Атланта), 4 пол-позишъна ( Себринг, Имола, Силвърстон и Роуд-Атланта) и 2-ро, 3-то, 4-то и 5-о място в 24 часа на Льо Ман. С тези резултати, Peugeot ще пристигне в Китай с твърдото намерение да добави още един трофей в колекцията си тази година.
Трети на стартовата решетка, Peugeot 908 с номер 8 започна състезанието с много бързо темпо, както разказва Франк Монтани :
„Нямаше нито миг покой. В началото получихме една минута наказание и трябваше да засилим темпото, за да се върнем и най-вече да не допускаме грешки.“
Peugeot номер 8 зае челната позиция в 15:12 ч. и въпреки изключително оспорваната битка на финала, се налажи с 5 обиколки пред Peugeot Oreca, воден от Минасян-Жене-Лапиер.
„Много сме щастливи“, каза и Стефан Саразен. „За Франк и мен, това е първата победа за сезона, а Алекс спечели в Спа. За него обаче това е първият успех в Атланта. Резултатът ни е отличен, предвид това, че караме заедно за първи път.“
Себастиан Бурде и колегите му, имаха по-малко късмет. Два часа след началото на състезанието, той напусна като лиши от участие Симон Пажно и автора на пол-позишъна Антъни Дейвидсън. Това е първото напускане за сезона на Peugeot 908.
„Постигнахме целта си да спечелим титлата“, заяви Бруно Фамен, технически директор на Peugeot Sport. „Към нея се добавя двойната победа, постигната след изключително надбягване, което завърши с инцидента с Audi. След това трябваше да се борим със стреса, за да не допуснем грешка. Брояхме всяка обиколка до края. Трябваше да понесем и първото напускане за сезона. Идентифицирахме частта, която се повреди. Това е конусовиден пиньон, който е почти нов. Вероятно някъде има дефект и трябва да направим анализ. Тази вечер Peugeot e шампион, за което допринесе и Team Oreca, наградата е за всички. Ще заминем за Жухай спокойни, за да победим отново.“
Класиране на Роуд-Атланта Малкият Льо Ман 2011 :
1. Peugeot 908, Саразен-Монтани-Вюрц, 394 обиколки за 20:38.31
2. Peugeot 908 HDi FAP (Oreca), Минасян-Жене-Лапиер, +5 обиколки
3. Aston Martin, Фернандес-Мюке-Прима, +6 обиколки
4. Oak Pescarolo, Иван-Пла-Према, +10 обиколки
5. Rebellion Lola, Прост-Яни-Белики, +13 обиколки
Най-добра обиколка : Франк Монтани, 1:09.038
Класиране International Le Mans Cup :
Конструктори :
– Peugeot, 182 т.
– Audi, 108 т.
Отбори :
– Team Peugeot Total, 97 т.
– Audi Sport Team Joest, 74 т.
– Team Oreca Matmut, 47 т.
– Rebellion Racing, 41 т.
– Oak Racing, 25 т.
– Aston Martin Racing, т.
Следващия манш от ILMC (7/7) : Жухай – Китай – 13 ноември 2011