Начало Автомобили Peugeot с 1 700 000 продажби в света през 2012 г.

Peugeot с 1 700 000 продажби в света през 2012 г.

15
0
Peugeot

Peugeot постигна резултат от 1 700 000 продадени автомобила през 2012 г., като поддържаше стабилно темпото си на развитие през годината. Спадът в реализацията от малко повече от 19% се дължи в голяма степен на прекратяването на доставките на CKD комплекти (превозни средства в разглобена форма) за Иран Kodhro вследствие засилените международни санкции, наложени на страната. Продажбите на сглобени автомобили (1 555 000 броя) са намалели само с 6,1% спрямо 2011 г.

През 2012-а Автомобили Peugeot задържа темпото на представяне на нови продукти с пет основни лансирания. Произвежданият във Франция и Словакия 208 се появи на европейските пазари през пролетта на миналата година. През декември 208 зае първо място на френския пазар. Хибридната технология HYbrid4, лансирана в началото на 2012 в 3008, след което в 508 RXH и 508 HYbrid4, има 19 000 клиента до края на 2012-а. През последните три месеца на миналата година версията HYbrid 4 представлява 14% от поръчките на 3008 и 20% от тези на 508.

Достъпният и престижен триобемен модел 301, произвеждан във Виго (Испания) пък бе създаден, за да отговори на очакванията на развиващите се пазари. В страните, където вече се продава (Турция, Централна и Източна Европа, Алжир), 301 се радва на значителен интерес.

Световните продажби на premium модели на марката достигнаха 279 000 броя, което е близо една пета от общия обем сглобени автомобили. 508, включително хибридните му версии, е продаден в 121 000 единици, най-вече в Европа и Китай; кросоувърът 3008/3008HYbrid4 е спечелил 109 000 клиента, а лансираният през пролетта на 2012 SUV 4008 вече има 9000 доставки. Спортното купе RCZ е реализирало 11 000 продажби.

В Европа пазарният дял на Peugeot бе 6,8% и компанията запазва четвъртото си място в класацията на марките. Регистриран бе спад от 12,6% в условията на сериозни затруднения на пазара. В същото време бе отбелязан значителен ръст в Китай, Аржентина, Алжир и др.

На най-големия пазар в света – китайският – продажбите на Peugeot през 2012 г. са нараснали с 24,2%, което е с близо 4 пъти повече от ръста на пазара: 216 000 продадени автомобила и дял от 1,7% срещу 1,4% през 2011-а.

В Латинска Америка, където бяха реализирани 174 000 продажби, резултатите в отделните страни са доста различни: ръст в Аржентина и Чили, слаб спад в Мексико и слаба година в Бразилия преди започване на производството на 208 в Порто Реал и на продажбите му през пролетта на 2013. Успехите на Peugeot в Аржентина са особено значими: предвид лекия спад на пазара, марката постигна 81 000 продажби, което е с 8,5% повече спрямо 2011. Пазарният й дял е 10% (+0,9 пункта).

Peugeot бележи ръст в страните от Северна Африка, а именно 5,5% в Мароко (лидер сред внасяните марки) и 1,8% в Тунис (лидер на пазара). Пазарът, който заслужава най-голямо внимание е Алжир, втори по големина в Африка. През 2012 г. той отбеляза забележителния ръст от 45%, като продажбите на Peugeot се увеличиха с 95% и достигнаха 65 000 автомобила. С дял от 14,5% (+3,5 пункта спрямо 2011) марката заема второ място в страната.