Peugeot показа новия си модел 2008, който ще направи световния си дебют по време на автомобилния салон в Женева през март. За неговото създаване марката залага на опита от кросоувъра 3008. Продажбите на 2008 ще стартират през пролетта на тази година.
Новият кросоувър е първият автомобил на Peugeot, който е проектиран едновременно в няколко страни и е предназначен за различни пазари. Той е съобразен с изискванията на една нова категория клиенти, появили се вследствие на засилващата се урбанизация, за множество различни функции в една кола. Peugeot има амбициозната цел да отговори на очакванията, при това на потребители от три различни континента.
Новият кросоувър е дълъг едва 4,16 м и съчетава по уникален начин удобството на управлението на шосеен автомобил, здравината на SUV и забележително пространство в купето, модулност и комфорт. 2008 е еднакво ефикасен в града и извън него благодарение на подобрената подвижност. Той ще се произвежда близо до пазарите си –във Франция (Мюлуз), Китай (Вухан) и Бразилия (Порто Реал).
– 2008 е автомобил, с който Peugeot възнамерява да затвърди водещата си позиция в сегмента в Европа и да спечели нови клиенти в Азия и Латинска Америка – заяви генералният директор на Peugeot Максим Пика.
Автомобилът смесва по оригинален начин различни категории.
– Създаването на 2008 беше истинско предизвикателство, особено по отношение на дизайна. След като стигнахме до ясна идея за това, какво искаме да предложим на клиентите, задачата стана по-лека, така че още първоначалният проект бе достатъчно добър – обясни ръководилият проекта за стила на 2008 Ерик Дьожу.
Предната част е елегантна и внушителна, докато формата на калниците и задните странични панели напомнят за спортната страна на характера на 2008.
Двигателите последно поколение използват целия потенциал на лекия и аеродинамичен силует, за да предложат невероятно преживяване и истинска революция по отношение на разхода. Благодарение на дизеловата технология e-HDi и 3-цилиндровите си бензинови агрегати, градският кросовър 2008 се отличава от конкурентите си със забележителни нива на емисиите на СО2 от 99 г/км.