Начало Други Peugeot печели в клас SP2T в 4 часа на Нюрбургринг

Peugeot печели в клас SP2T в 4 часа на Нюрбургринг

21
0
Peugeot,Нюрбургринг

В първия кръг на Шампионата за издръжливост VLN, 59-о издание на ADAC Westfalenfahrt на пистата в Нюрбургринг, екипът на Peugeot RCZ Nokia направи триумфален дебют: пилотите Жулиен Пиге, Жулиен Руфлен, Стефан Пале и Паул Енглерт постигнаха победа в своя клас SP2T, което е първият успех на RCZ „Peugeot Sport“. Поради мъглата, 4-часовото състезание бе спряно, но изминатото разстояние бе достатъчно, за да се присъдят всички точки за шампионата.

С резултат 9:46,222 мин. в квалификациите, Микаел Борер, Стефан Кайе, Юрген Нет и Стефан Пале постигнаха най-добро време в категорията SP2T, изпреварвайки съотборниците си във втория RCZ Racing Cup с 31,817 сек. Екипът на MINI, който остана трети, бе на повече от минута след тях.

Юрген Нет излезе начело в този клас още след първите метри и постигна най-добра обиколка с време 9:26,493 мин. преди да му се наложи да спре непредвидено. „За съжаление получихме повреда, което ни отне близо час и половина“, каза Оливие Перес, Генерален Мениджър на отбора. „RCZ Peugeot Sport е напълно нов автомобил за нас и имаме много да учим. „24-те часа“ през май са главната ни цел. Дотогава, искаме да подобрим колите.“

Така за другия екип на Peugeot се откри добра възможност, която бе използвана. Победителят Жулиен Руфлен се наслади на своя бензинов двигател с мощност от 260 к.с.

„Проблемите на Юрген Нет ми позволиха да изляза начело и малко по малко да увелича преднината си. Новата секвенциална скоростна кутия ми хареса изключително много.“

След 6 обиколки, Жулиен Пиге пое волана : „Предвид това, че ръмеше решихме да сложим гуми интермедия, но дъждът се усили“, коментира французинът, за да обясни влизането си в бокса три обиколки по-късно. „С гумите за дъжд успях да изпреваря много по-мощни коли. Искам да поздравя нашият партньор Kumho – гумите показаха отлично сцепление във всички условия.“

Състезанието бе спряно, в момента, в който Стефан Пале седна зад волана. Причината беше гъстата мъгла, с видимост под 50 м в зоната старт/финал.

Екипът на Peugeot RCZ Nokia заложи на състезателната версия-клиенти на RCZ, разработена от Рeugeot Sport във Велизи, Франция. От две години, Рeugeot Sport работи върху състезателен автомобил на базата на модела RCZ. Бензиновият двигател с мощност 260 к.с. е с турбокомпресор и роботизирана скоростна кутия със секвенциално управление. Това предлага нови възможности по отношение на мощността. Окачването е ново, допълнителен резервоар позволява да се носят 100 л гориво. Освен това, аеродинамиката е променена. Изборът на технологии позволява теглото да се намали със 120 кг, а оттам, разпределението на масите е по-балансирано спрямо досегашната кола.