Начало Автомобили Peugeot 5008 – Цар Лъв

Peugeot 5008 – Цар Лъв

295
0

2008, 3008, 5008. Голямо, по-голямо, най-голямо. И Peugeot оформи окончателно пълната си SUV гама. Най-големият – Peugeot 5008, стъпи царствено на българска земя съвсем наскоро. Тъкмо за 25-годишнината на вносителя на марката София Франс Ауто. Преди това малкият SUV Peugeot 2008 стана много търсен и му предстои обновяване. После Peugeot 3008 беше избран за автомобил на годината в Европа за 2017 г., сега се чака сензация от Царя на Лъвовете – 5008.  Наричам 5008 Цар, защо е най-големият и могъщ в цялата гама на Peugeot. Под тези цифри преди се мъдреше ван, а сега той бе трансформиран в уникален, модерен и впечатляващ SUV, със 7 места, с вдъхновяващ дизайн, иновативно високо технологично оборудване, който дава истинско удоволствие от шофирането.

5008 е възприел всичко положително от силуета на SUV. Няма нищо общо със споменатия ван. Сега 5008 има вертикална предница, мощен, хоризонтален преден капак, висока средна линия, широки предпазни арки на големите колела, увеличен просвет. Пък и не само изглежда, но и се държи страхотно и то на магистрала, където би трябвало да се чувства неудобно сред лимузините. Нищо подобно – добре му е сред тях и им се зъби. С кеф разбирам как добре се справя с бабуните и неравностите мужду Чирпан и Стара Загора, където пътищарите са си оставили ръцете. Минавал съм и със SUV-ове от други марки, но 5008 се справи според мен най-добре. Междуосието от 2840 мм го прави най-удобният SUV в сегментC.Общата дължина на автомобила  е 4641 мм и не е много голяма, но 5008 определено е правилни пропорции. Другите размери са: широчина 1906 мм и височина 1646 мм.

Сериозно предимство е, че има най-големия капацитет на багажника  в категорията 1060 литра в конфигурация 5 места. Новият SUV 5008 представя и най-доброто съотношение дължина/обем на багажника в своята категория. Там, в багажника се монтират още две седалки от третия ред, за да го оформят като 7-местен. Трите на втория ред са индивидуални, еднакви, подвижни и се сгъват.

Отвътре 5008 показва качественият скок, който Peugeot са направили в моделната си гама – кожа, полиран хром, големи части от карбон или текстилна декорация. Интериорът сякаш е направен от изкусен мебелист. Да не говорим за удобството на седалките и отпред, и отзад. В интериора е интегрирана познатата концепция PEUGEOT i-Cockpit. Воланът е още по-компактен, с променен дизайн с две плоски части, за да бъде още по-лесен за хващане и да даде на водача максимална видимост и пространство за краката. Инструменталният блок на дисплея на нивото на очите се появява на 12,3-инчов цифров екран с висока резолюция и футуристична графика. Той може да бъде напълно конфигуриран и персонализиран. Големият 8-инчов сензорен екран прилича на таблет, инсталиран в центъра на бордното табло. Писали сме неведнъж за PEUGEOT i-Cockpit, чието усувършенстване продължава.

Всичко е удобно и комфортно, като бързо намираш това, което търсиш. Особено с подредените под централните вентилационни отвори бутони, които приличат на клавиши на пиано, но всъщност дават достъп до разделите за главното меню: развлечение, климатик, навигация, настройки на автомобила и т.н., управлявани от сензорния екран над вентилацията. Под тях са бутони, чрез които се включва подгрева на седалките, рециркулацията на въздуха в купето и т.н. С едно натискане на специален бутон – разположен до лостчетата се активира i-Cockpit Amplify, благодарение на който се избира между два режима Boost и Relax, които променят атмосферата в купето, яркостта на околното осветление и цвета на екраните, ароматите от дифузера на парфюм и чрез активирането на Driver Sport пакета. Звукът на FOCAL Premium Hi-Fi системата дава усещането за концерта зала. Има функциите Car Play, Mirror Link и Android Auto. Системата му за 3D навигация е с гласово разпознаване. Контактът с природата пък идва от панорамния стъклен покрив, който се отваря. Peugeot го показа представи за първи път при 3008. 

Изобщо, 5008 е грабил с пълни шепи от по-малкия си събрат. Той е с най-новите версии на  двигателите  Euro 6.1 – PureTech и BlueHDI. Независимо дали е бензинов или дизелов, всички версии са Best in Class. Емисиите CO2 са едва 115 г/км за бензиновите и 105 г/км за дизеловите двигатели. Лично на мен, колкото и да ми хвалят бензиновите,  по ми харесват дизелите, които са славата на Peugeot. Особено този, който тествахме – 4-цилиндров, турбо, 1997 куб. см, мощност 180 к.с. при 3750 об/мин. и максимален въртящ момент от 400 Нм при 2000 об/мин. Да не говорим, че при душманското каране на 5008 на път към Бургас, разходът на дизела  беше 6,9 – 7,0 л. Инак го дават 4,8 л по документ. И максималната скорост е 208 км/ч., но 200 си прави без проблем.

Споменахме, че като истински SUV, пробвахме 5008 и на лек офроуд. Като си спомня как „инквизирахме“ 3008 в калта и снега, сега 5008 може да се смята за щастливец. Не че няма да се справи, тъй като и той е с усъвършенстваната системата за контрол на сцеплението Advanced Grip Control. Тя има пет нива – стандартен, сняг, офроуд, пясък, ESP OFF, като се управлява от бутон на централната конзола, специални гуми, 18-инчови M+S (Кал и Сняг); Hill Assist Descent Control (HADC) – функция асистент за слизане по наклон, която дава идеален и напълно безопасен контрол над автомобила и пътя му по стръмни склонове. Системата „спъва“ автомобила и го кара да се движи с много ниска скорост – 3 км/ч, като предоставя контрол и безопасност в ситуации, които обичайно предизвикват безпокойство.

Произведеният в Рен 5008 определено е готин. Но не може да ме накара да разлюбя 3008. Проблемът на 5008 е, че в задната част изглежда огромен. Това е заради възходящата линия на покрива, която кара задницата да изглежда огромна и тромава, дори в известна степен нагла. Докато 3008 е някак по френски фин и изискан. Но пък така с агресивността си, 5008 изпъква сред останалите. Да не говорим за простора отвътре, който дава усещането за лукс. Особено в версията GT, която е с най-богатото оборудване, но не сколасахме да се доредим. Peugeot 5008 се предлага в пет нива на оборудване, като три от тях са основните – Access, Active и Allure, плюс спортните GT Line и GT.