На тазгодишния автосалон във Франкфурт Пежо няма да изневери на традицията, да показва поне по 1 концепт на всяко голямо изложение. За разлика от предходните години, когато експонатите бяха екзотични и свръх скъпи 12 цилиндрови купета и лимузини, без никакъв шанс да достигнат производство, тазгодишната звезда на щанда на галите е на базата на компактния 308, който също чества премиерата си идния месец във Франкфурт. Колата се нарича 308 RCZ купе. Дължината от 4276 mm е идентична с тази на стандартния хечбек, ширината (1840 mm) е c 25 мм по-голяма, а височината от 1320 мм е по-малка. Тези габарити, както и 1,6 литровия турбодвигател с 218 к.с., създаден съвместно с БМВ, изправят лъва директно срещу Ауди ТТ. Колата развива 235 км/ч, а спринта от 0 до 100 отнема 7 сек., като при това разхода остава в рамките на впечатляващите 6,7 л/100км при смесен цикъл. Тези постижения се дължат, както на високотехнологичния агрегат с променливо газорапределение, така и на много добрата аеродинамика, постигната от куполообразния покрив с две гърбици. Освен него, много отчетливи акценти във външността на колата са мускулестите калници, липсата на рамки на страничните прозорци, полираните джанти 19-ки, чупката в страничната линия и двойните хромирани тръби на ауспуха. Интериорът също е много стилен и все пак напълно лишен от студийни финтифлюшки (изключваме спортните седалки, които вероятно ще се предлагат в топ версията). Фактът, че за главите и краката на пътниците отзад няма кой знае какво място, не би притеснило никой – задните седалки на тези автомобили служат само като поставка за дамски чанти. По важното е, че като цяло колата е много красива с котешкия поглед, характерен за Пежо и единствения повод за критика е леко издължената задница. По този начин силуета на спортиста напомня cab forward дизайна на Крайслер от близкото минало, или пък на купе кабриолетите. Ето я и уловката – много вероятно е да се окаже, че този автомобил няма да се появи на пазара като чистокръвно купе, което да погне Audi ТТ, BMW 3-та серия и т.н, а просто да ни подготвя за следващия 308 СС. Това не е чак толкова лошо, защото догодина в Париж може се появи още по-расова котка, приклекнала в очакване на зелен светофар.