Новият Peugeot 308 бе отличен с наградата Автомобил на 2014 година в Швейцария, при това само месец и половина след лансирането си на швейцарския пазар.
Най-големият швейцарски седмичник “Schweizer Illustrierte”, заедно с още четири седмични издания, организираха за трета поредна година конкурса Автомобил на годината в Швейцария.
Журито, съставено от 14 журналисти, специалисти и състезателни пилоти, трябваше да избира измежду 37 нови модела, продавани в Швейцария през последните 12 месеца като за база разчиташе на широк набор от критерии. В края на статичната проверка и тест-драйв на всички кандидати на затворена писта, новият Peugeot 308 грабна отличието за 2014, изпреварвайки BMW i3 и Tesla Model S.
Журито аплодира особено много ефикасността на модела, постигната чрез намаляване на теглото и оптимизиране на аеродинамиката, както и от водещите динамични характеристики.
Дизайнерите и инженерите на новия Peugeot 308 създадоха хечбек, който е дързък, интуитивен и модерен, с чист и елегантен дизайн.
Новата модулна платформа EMP2 (Efficient Modular Platform 2) му осигурява компактност (4,25 м дължина) и намалено тегло ( – 140 кг), гарантирайки ново изживяване зад волана и особено ниски CO2 eмисии (от 82 г/км и 3,1 л/100 км от пролетта на 2014).
С изчистен и технологичен интериор, с иновативно и интуитивно място на водача – Peugeot i-Cockpit, автомобилът предлага нови усещания при шофиране. Илюстрирайки пазарното изкачване на марката, високото ниво на качеството, резултат от особено взискателна спецификация за автомобила, нарежда автомобила сред най-добрите.
Произвеждан във Франция в завода в Сошо и лансиран през септември, най-новият модел на бранда вече се предлага в цялата континентална част на Европа. Дори преди разширяване на гамата с различни каросерии, двигатели и трансмисии, планувано за пролетта на 2014, успехът, едновременно количествен и качествен, е постигнат: в края на ноември, регистрираните в Европа 26 000 поръчки са малко над и така амбициозната цел, поставена за тази дата. Над 54% от тези поръчки са за горните нива на оборудване на модела. Пазарното разгръщане на модела ще продължи и през следващата година, като първо ще се появи във Великобритания и Ирландия, няколко държави от средиземноморския регион, африканския и южноамериканския пазари, а на по-късен етап ще започнат продажби на различни азиатски пазари, Австралия и Нова Зеландия.