Eкипът на Peugeot Total се впуска в една спираща дъха Одисея през територията на страната, представляваща към момента и главния пазар на марката. Участието в China Grand Rally, познато като рали „Пътят на коприната“, е ключов момент от усилената подготовка на отбора за „Дакар 2016“. Двата автомобила ще бъдат управлявани от френски екипи, в чиито състав влизат Стефан Петерханзел/Жан-Пол Котре и Сирил Депре/Давид Кастера, които ще се изправят пред предизвикателството да поемат на един колкото митичен, толкова и труден преход.
За да се справи с това предизвикателство, PEUGEOT 2008 DKR залага на решителен технически прогрес. Новата конфигурация на автомобила, която ще бъде разкрита в Китай, е известна на посветените като „2008 DKR 2015 +”. Обобщавайки наученото през януари, по време на първото за марката рали „Дакар“ от 25 години насам, този автомобил крие под капака си значителни подобрения, особено в областта на окачването и двигателя. Освен всичко друго, той е снабден с нови гуми Мichelin, което позволява намаляване на теглото, съпроводено с по-добро представяне, и то при едно и също ниво на стабилност.
Този автомобил е междинна версия, предшестваща версията, която ще участва на рали „Дакар“ през януари следващата година. Тя включва много от вече изпробваните елементи по време на серията опити в Мароко. Един толкова опитен екип като този на Peugeot Total обаче знае, че нищо не може да замени интензивността на истинското състезание като изпитателна площадка за направените подобрения. Участието на два автомобила в китайското рали „Пътят на коприната“ бележи съществен етап от техническото развитие на PEUGEOT 2008 DKR. А това развитие е доста интензивно, защото докато Стефан Петерханзел и Сирил Депре се състезават в Китай, Карлос Сайнц ще работи с пълна сила, на няколко хиляди километра от своите съотборници, за да подготви автомобила за 2016 г.
„Пътят на коприната“ се явява репетиция за „Дакар“ – заявява Стефан Петерханзел, единадесеткратен победител в най-вълнуващото рали, който ще участва в „Пътят на коприната“. Това изпитание е изключително ценно за нас, защото е най-дългият тест, който ще направим. Бихме могли да дублираме планирането и условията, които ще срещнем в Южна Америка. Някои маршрути са много подобни.“
За Сирил Депре, който през миналата година, на 40-годишна възраст, смени посоката на кариерата си, това китайско приключение няма да бъде единствено възможност да усъвършенства уменията си на четири гуми след една блестяща кариера на мотопистата, съпътствана от пет победи на рали „Дакар“. Това ще бъде и възможност да се сработи с новия си втори пилот: Давид Кастера. На втория пилот също му предстои да се запознае с новото си амплоа.
„Имам да уча още много по отношение на управлението на автомобил на рали „Дакар“, а Давид има още повече за учене – подчертава Сирил Депре, но смятам, че е добре да се учим заедно и да си помагаме взаимно. Това ще помогне да израснем заедно като екип. Имам пълно доверие в уменията му.“
Давид Кастера далеч не е непознат в света на ралитата: той е участвал многократно в рали „Дакар“ с мотор, с най-добър резултат трето място през 1998 г. „Никога не съм си представял, че ще бъда втори пилот на Сирил! Наистина, когато чух предложението му за пръв път, помислих, че се шегува. Състезателният ми дух никога не ме е напускал – допълва бившият мотоциклетист. Просто го изживявам по различен начин. След като се появи това ново предизвикателство, нямам търпение да се изправя пред него!“
Китайското рали „Пътят на коприната“ ще потегли от Сиан, на близо 1000 километра югозападно от Пекин. Тази древна китайска столица (известна с името Чанан) е известна в цял свят със своята армия от 6000 изработени от теракота в реален размер и погребани под земята воини. Маршрутът на ралито, замислен от Юбер Ориол, бивш победител и директор на „Дакар“, ще преведе екипите под сянката на Великата китайска стена, както и през безводните пустини, известни с огромните си пясъчни дюни. Следвайки стъпките на Марко Поло, ралито ще се спусне по планински пътища, както и през планински райони с гъсти гори, по протежение цели на 6500 км, разделени на 13 етапа и през 5 провинции: Шънси, Нинся, Вътрешна Монголия, Гансу и Синдзян.
Това ще представлява решителен тест за екипа на Peugeot Total и Red Bull – обяснява Бруно Фамен, директорът на Peugeot Sport: „Нашата основна цел е, заедно с екипите ни, да проследим развитието на автомобила и да изпробваме новите елементи в състезателни условия. Още повече, че китайският пазар е изключително важен за нас. Освен да работим по подготовката, няма да пропуснем и възможността да блеснем, ако тя се появи, и то на един терен, който, по всичко личи, е великолепна състезателна площадка“.
Ето какво вълнуващо приключение очаква екипа на PeugeotTotal ! Можете да проследите подготовката за него в този видеоклип.