Виталий Петров (Рено) направи сериозно впечатление със стартовете си в първите три кръга от световния шампионат на Формула 1 през 2010 г. Руският дебютант обаче все още няма завършена надпревара и това е основната му цел за предстоящата Гран при на Китай.
– Виталий, направи още един силен старт в Малайзия. Как се чувстваше в кокпита?
– Когато стартираш в състезанието на позиция извън топ 10 е трудно да изпревариш толкова коли, колкото задминах в Бахрейн или Австралия, но въпреки това спечелих няколко места. Чувствах се много удобно по време на първата част от надпреварата и проведох чудесни битки с болидите около мен, в частност с [Люис] Хамилтън. След това направихме ранен питстоп и сложихме твърди гуми, като това може би бе грешка, защото нямах достатъчно сцепление в сравнение с мекия тип. В крайна сметка и това нямаше значение, тъй като спрях заради повредата на скоростната кутия.
– Вече имаш три старта във Формула 1 – доволен ли си как вървят нещата?
– Доволен съм от връзките си с отбора, особено с инженерите, които определено ми помогнаха да се адаптирам към Формула 1. Изкарвам с тях възможно най-дълго време, разговаряме за системите в колата, настройките, какво можем да подобрим. Разочароващо е обаче, че не съм финиширал в надпревара досега. Ранните отпадания в Бахрейн и Австралия бяха особено неприятни, тъй като ми пречат да трупам опит. В момента съм наясно какво е да изминеш половината състезателна дистанция, а от там – как да работя с гумите и да се адаптирам към променящото се количество на горивото в рамките на 50% от обиколките. А това съвсем не е идеален вариант.
– Следващото състезание е в Шанхай – какво мислиш за пистата?
– Състезавал съм се на нея в GP2, така че няма да се тревожа, че трябва да я уча. Трасето е предизвикателство с много различни завои, технично е и е трудно да се намерят точните реглажи. Има дълги завои, като 13-и например, където се дестабилизира предната част на автомобила и е трудно да запазиш достатъчно скорост, а това винаги е разочароващо. Но аз, разбира се, имам опит само от GP2 и съм убеден, че нещата във Формула 1 стоят по различен начин.
– Какви са целите ти за този уикенд?
– Приоритетът ми е да се опитам да финиширам в надпреварата, да трупам опит за цяла състезателна дистанция. Искам да съм по-близо и до най-бързите 10 пилоти, като се надявам да се боря за точки. Трябва да продължа да работя упорито по представянето си в квалификациите, за да стигам сигурно втория сегмент и – надявам се – дори третата част.