След броени дни филмът Ford v Ferrari ще излезе по кината (у нас под заглавието „Пълно ускорение“), за да разкаже на широката публиката историята на едно от най-големите съперничества в автомобилния спорт. Режисьорът Джеймс Манголд разказва за първата победа на Форд над Ферари в 24 часа на Льо Ман през 1966 г. В главните роли са Мат Деймън (като конструктора Карол Шелби) и Крисчън Бейл (пресъздал образа на пилота Кен Майлс). Вчера се състоя премиерата на филма в Лос Анжелис.
Check out these exclusive photos from last night’s LA premiere of #FORDvFERRARI. See it in theaters, November 15. Get tickets now https://t.co/e5uaGLGn16 (1/3) pic.twitter.com/feRolgT4TV
— FORD v FERRARI (@FordvFerrari) November 5, 2019
#FORDvFERRARI (3/3) pic.twitter.com/PgdSqxLUUV
— FORD v FERRARI (@FordvFerrari) November 5, 2019
Във връзка с излизането на филма един от най-прочутите и големи автомобилни музеи в света – Petersen Automotive Museum в Лос Анжелис – ще покаже някои от участвалите в историята коли
От тази седмица до януари 2020 г. посетителите ще могат да видят 5 автомобила.
Една от колите е Ферари 212/225 Баркета от 1952 г., поръчана от американската компания от името на Хенри Форд II. Твърди се, че част от Тъндърбърд-а на Форд от 1955 г. е вдъхновен именно от този модел на италианската фирма. Мини-експозицията включва още Форд GT40 Марк III. Това е серийна версия на състезателния GT40, с който Шелби и екипът му успяват да победят Скудерията.
В музея са още две Ферари-та – 625/250 Тестароса (1957) и 250 GT SWB SEFAC (1961), както и Шелби Кобра от 1962 г.
Изпълнителният директор на Petersen Automotive Museum Тери Каржес отбеляза, че всички почитатели на автомобилите се вълнуват от появата на филма.
„Ние обаче сме още по-развълнувани от възможността да покажем някои от колите, които са част от историята“, допълни той.
На самия 15 ноември пък в музея ще има специална прожекция. Тя ще е на филма „Beyond Driven“ – историята на Лейла Ломбарди и други дами, участвали в прочути автомобилни състезания
Италианката е единствената жена, спечелила някакъв актив в световния шампионат на Формула 1. Това се случва в Гран при на Испания през 1975 г., където Лейла завършва шеста зад волана на Марч-Форд. Състезанието е прекъснато преди да бъде измината пълната дистанция, вследствие на което са дадени само половината точки. Причината за спирането е изключително тежка катастрофа. Задното крило на Хил-Форд-а на Ролф Щомелен се чупи, болидът се удря в бариера, рикошира обратно на пистата и се блъска в отсрещната предпазна ограда, прелитайки над нея. Петима зрители загиват при инцидента.