Начало Рали Петерханзел печели 11-а победа в рали Дакар

Петерханзел печели 11-а победа в рали Дакар

32
0
X-raid,Дакар,Стефан Петерханзел

Стефан Петерханзел успя да спечели 11-а победа в най-трудната надпревара в света – рали Дакар. През 1991, 1992, 1993, 1995, 1997 и 1998 г. французинът печели състезанието при мотоциклетите. В последствие той смяна класа и печели надпреварата при автомобилите през 2004, 2005, 2007 и 2012 г. През изминалите две седмици французинът успя да премине през повече от 8500 км и не допусна грешка при преминаването през Перу, Аржентина и Чили.

Дълго време Насър Ал-Атия бе най-сериозният съперник на Петерханзел, но след повреда в бензиновата помпа в деветия етап катарецът трябваше да се предаде. Така още в началото на втората седмица Петерханзел бе с комфортна преднина от повече от 50 минути пред преследващите го. Освен това подготвената от X-raid кола не показа дори и най-малкия проблем през изминалите две седмици. Така в края на надпреварата отборът около французина заслужено се поздрави с победата.

„Това е един специален момент“, обясни Петерханзел. „Това бяха 15 дни изцяло изпълнени с напрежение, емоции и надпревара. Мисля за Жан-Клод Оливие, който почина преди седмица. Той ме научи на всичко, което знам.“

Това обясни победителят, спомняйки си за починалият шеф на Ямаха, загинал в автомобилна катастрофа преди седмица. Имено под неговото ръководство Петерханзел постигна победите си при мотоциклетистите.

„Втората седмица бе много трудна за нас и затова му посвещавам нашата победа. Въпреки съжалението ще се опитаме да се насладим на този успех. Едно състезание никога не се печели на старта. Екипът свърши чудесна работа и не допусна никаква повреда“, похвали Петерханзел екипа на X-raid. „Трябваше да караме колкото се може по-бързо. От друга страна моят навигатор Жан-Пол (Котре – б.а.) свърши чудесна работа. Почти не загубихме време и с изключение на последните дни, когато карахме тактически, въобще не се притеснявахме да караме с високо темпо. Това е най-добрата кола, която съм карал до момента.“

Южноафриканецът Жинел де Вилер пък се класира на второ място и успя да се наслади на шампанското заради второто си място. През миналата година с първото си участие за Тойота, отборът успя да се класира на подиума без да допусне технически проблем. Сега Де Вилер подобри класирането си и завърши втори на малко повече от 42 минути след победителя.

„Второто място е почти като победа за нас“, обясни Де Вилер. „Още през миналата година надхвърлихме очакванията си. Въобще не смеехме да си представим дори, че ще успеем да подобрим класирането си. Този резултат е повече от чудесен, защото през тази година конкуренцията бе много по-сериозна от преди 12 месеца. Ние бяхме в ролята на аутсайдери, но благодарение на надеждността на колата ни успяхме да постигнем сериозен успех. Нашата тригодишна програма започна с чудесен резултат и се радваме, че през този сезон дори успяхме да го подобрим.“

Де Вилер успя да предотврати пълния успех на X-raid, след като Леонид Новицки и Нани Рома завършиха на трето и четвърто място. Орландо Теранова пък завърши на пета позиция. Топ 10 пък попълниха Карлос Соуса, Ронан Шабо, Герлен Шишери, Паскал Томасе и Лусио Алварез.

Нани Рома пък бе човекът, който спечели последния етап. След излизането от бивака в Ла Серена, пилотите бяха очаквани от мъгла и дъжд. След 122 км свързваща отсечка пилотите направиха 111 км състезателен етап. Последваха 220 км. неутрализация, преди накрая да бъдат изминати последните 15 състезателни километра. След това до финала в Сантиаго де Чили идваха 158 км, в които пилотите бяха приветствани от местната публика.

Топ пилотите нямаха проблеми в тези последни километри. Зад Рома се нареди Теранова, следван от Алварез, а Де Вилер бе четвърти. Роби Гордън се класира шести зад Герлен Шишери. Петерханзел пък завърши девети, което бе напълно достатъчно за победата му.

Резултатите от 14-ия етап (топ 10):
01. Рома/Перен (Mini) – 1:44:10 ч.
02. Теранова/Фиуза (BMW) +13 сек.
03. Алварез/Грауе (Toyota) +31
04. Де Вилер/Фон Цитцевиц (Toyota) +1:27 мин.
05. Шишери/Гарсен (SMG-Buggy) +2:05
06. Гордън/Уолч (Hummer) +2:17
07. Новицки/Зилцов (Mini) +2:34
08. Соусa/Рамало (Great Wall) +3:19
09. Петерханзел/Котре (Mini) +3:43

Крайно класиране след 14-я етап (топ 10):
01. Петерханзел/Котре (Mini) – 38:32:39 ч.
02. Де Вилер/Фон Цитцевиц (Toyota) +42:22 мин.
03. Новицки/Зилцов (Mini) +1:28:22 ч.
04. Рома/Перен (Mini) +1:36:43
05. Теранова/Фиуза (BMW) +1:49:10
06. Соусa/Рамало (Great Wall) +2:38:16
07. Шабо/Пило (SMG-Buggy) +3:18:05
08. Шишери/Гарсен (SMG-Buggy) +3:27:44
09. Томасе/Ларок (Buggy-MD-Rallye) +4:35:32
10. Алварез/Грауе (Toyota) +4:45:48