Начало Автомобили Пет звезди в Euro NCAP за Opel Ampera

Пет звезди в Euro NCAP за Opel Ampera

88
0
Opel Ampera,Ампера,Опел Ампера

Opel Ampera е отличен с пет звезди от независимата организация на потребителите Euro NCAP (European New Car Assessment Programme). По този начин първият електрически автомобил от европейски производител, който е абсолютно пълноценен за всекидневна употреба, постигна максималното ниво за безопасност, присъединявайки се към всички съвременни модели на Opel тествани от Euro NCAP (видео). Opel Ampera постигна повече от максималния брой точки необходими за най-високото класиране във всички категории, включително защита на пътниците, детска безопасност, защита на пешеходците и системи за безопасност. Седанът с пет врати също така постигна най-добрите резултати в теста за страничен сблъсък в бариера. Най-добрите стойности, които Ampera постигна тук се дължат на комбинацията от солидна централна структура на каросерията, устойчиво пътническо отделение и ефикасни защитни системи.

Дългогодишна традиция на Opel е да предлага възможно най-висок стандарт на безопасност и Ampera впечатляващо продължава нашата водеща роля в технологиите за сигурност. Ampera не само отговаря на най-строгите изисквания, но ги и надхвърля, класирайки се на най-високите места във всяка от тестовите категории на Euro NCAP. Това е уникално постижение, с което ние много се гордеем„, заяви Карл-Фридрих Щраке, Главен изпълнителен директор на Opel.

Ampera е първият тестван от Euro NCAP автомобил, който постига максималния брой точки в теста за страничен удар, станал задължителен през 2009 година. В този тест автомобилът се засилва и се блъска странично със скорост 29 км/ч в стационарен пилон, симулиращ дърво. Благодарение на изключително добрата способност на автомобила да издържа на удар и особено устойчивата централна структура на каросерията на Ampera, нейните пътници са много добре защитени. Защитата от удар се осигурява от изключително здрава пътническа клетка. Тя е конструирана така, че да допуска минимално възможна деформация и да осигурява запазване на максимално пространство за оцеляване на пътниците в случай на катастрофа. За да поеме колкото може по-голяма част от силите при удар, предната, страничната и задните части на пътническата клетка са защитени от енергопоглъщащи зони, които се деформират по контролиран и предсказуем начин.

След всеки тест на удар е подлагана на проверка и безопасността на електрическата система. Акумулаторният пакет на Ampera, състоящ се от 288 клетки, разпределени в девет различни модула, е разположен в централния тунел на автомобила, а цялата му структура е изградена около него. Благодарение на интелигентната структура на автомобила, акумулаторният пакет е ефикасно защитен от преден и странични удари и винаги остава на мястото си. Въпреки че целта на средставата за сигурност на електрическата система е да предотвратят наличието на каквито и да е утечки от високоволтовата система след катастрофа, в критични обстоятелства акумулаторният пакет може лесно да бъде изключен от спасителните екипи. След сблъсък изискванията към Ampera са да няма никакво разтичане на електролит към пътническото отделение, а извън него и акумулатора не е допустим повече от седем процента разлив на електролит.

Средствата за активна и пасивна безопасност на Ampera включват:

– Стандартна четириканална антиблокираща спирачна система (ABS), контрол на сцеплението на автомобила с пътя, електронно разпределение на спирачното усилие, спирачна асистенция и електронен стабилизиращ контрол
– Осем въздушни възглавници, включително предни, странични, за коленете, както и въздушни завеси за защита на главите на пътниците в случай на страничен удар или преобръщане на автомобила.
– Като допълнително оборудване се предлага камера за обратно виждане, изобразяваща обстановката зад автомобила на дисплей вграден в екрана на навигационната система
– Система ISOFIX за инсталиране на детско столче на задните седалки
– Регулируеми подглавници на предните две седалки, служещи за защита от нараняване при камшичен удар вследствие на сблъсък отзад
– Освобождаване на педалите от точките им на окачване (Pedal Release System) срещу нараняване на долните крайници при фронтален сблъсък.

Ampera е разработена на основата на глобалната архитектура за компактни автомобили на GM, която ползва и Opel Astra – друг отличник на Opel с най-високи резултати в тестовете на Euro NCAP.