Албърт парк не разполага с много дълги прави, но въпреки това подлага на сериозен тест двигателите, смятат специалистите от Косуърт, чиито агрегати задвижват болидите на четири екипа през 2010 г. Разстоянието от старта до първия завой е малко, а там често се случват доста неща в първата обиколка, когато пилотите се борят за позиция. Трасето е с повече бавни и средноскоростни завои, свързани със сравнително къси прави, което прави охлаждането на моторите истинско предизвикателство заради по-малкия въздушен поток при ниска скорост.
Най-бързите завои на Албърт парк са 11-и и 12-и преди финалната серия криви и излизането на старт-финалната права. Около 2/3 от обиколката се изминава на пълна газ, но максималната мощност не е от толкова голямо значение. По-важно е плавното преминаване през отделните криви.
Метеорологичните условия в Мелбърн също могат да окажат влияние върху развитието на уикенда. Обичайна е средна температура от около 25 градуса, което е доста добре за агрегатите.