Няма място за притеснения за представянето на Лотус E21 на Монца, мисли шефът операции на пистата в отбора от Енстън Алан Перман. Той е уверен, че колата има добра аеродинамична ефективност за изискванията на трасето и че двигателят на Рено е достатъчно силен за дългите прави на пистата.
На Монца болидите от Формула 1 са с пакет за най-ниско ниво на аеропритискане. На тази писта пилотите прекарват 72% от обиколката на пълна газ. Най-високата скорост, която се достига, е 331 км/ч, като на 5,793-километровото трасе се постига и най-висока средна скорост за сезона – 236 км/ч.
– Определено няма нещо (на Монца), което да предизвиква големи притеснения. Нуждаеш се от кола с добра аеродинамична ефективност, която имаме, и мощен двигател, който Рено ни доставят. Също така ти трябва кола, която има добра промяна в посоката при спиране. Някои от предизвикателствата на Монца изчезнаха с времето. Например бордюрите, които не са толкова агресивни, колкото преди. Все още окачването трябва да е настроено така, че да позволява минаването през бордюри, но не е от такова значение, както бе преди – обяснява Перман.
На Монца отборът от Енстън ще тества в петъчните тренировки новия вариант на Е21 с 10 см по-дълго междуосие, което трябва да донесе стабилност в бързите завои като Параболика например. Що се отнася до пасивния DRS, Перман каза, че устройството няма да донесе голямо предимство на Монца заради по-ниските нива на аеропритискане.
– По отношение на колата Монца изисква уникален подход, целящ минимално челно съпротивление, така че да се възползваш максимално на дългите прави. Това означава, че имаме специфични задни крила за пистата, а предните имат допълнителна конфигурация. Освен това, което се вижда по колата отвън, също така е предизвикателство да намериш точните предавателни числа. Монца е писта, на която устройството няма да донесе голямо предимство, тъй като задното крило е за ниско ниво на притискане. Така че разликата, която устройството може да направи при различна скорост, няма да е толкова значителна. Поради същата причина влиянието на DRS тук няма да е толкова голямо – допълни той.