Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Перман: Няма за какво да се притесняваме на Монца

Перман: Няма за какво да се притесняваме на Монца

33
0
2013,Кими Райконен,Лотус,Нюрбургринг

Няма място за притеснения за представянето на Лотус E21 на Монца, мисли шефът операции на пистата в отбора от Енстън Алан Перман. Той е уверен, че колата има добра аеродинамична ефективност за изискванията на трасето и че двигателят на Рено е достатъчно силен за дългите прави на пистата.

На Монца болидите от Формула 1 са с пакет за най-ниско ниво на аеропритискане. На тази писта пилотите прекарват 72% от обиколката на пълна газ. Най-високата скорост, която се достига, е 331 км/ч, като на 5,793-километровото трасе се постига и най-висока средна скорост за сезона – 236 км/ч.

Определено няма нещо (на Монца), което да предизвиква големи притеснения. Нуждаеш се от кола с добра аеродинамична ефективност, която имаме, и мощен двигател, който Рено ни доставят. Също така ти трябва кола, която има добра промяна в посоката при спиране. Някои от предизвикателствата на Монца изчезнаха с времето. Например бордюрите, които не са толкова агресивни, колкото преди. Все още окачването трябва да е настроено така, че да позволява минаването през бордюри, но не е от такова значение, както бе преди – обяснява Перман.

На Монца отборът от Енстън ще тества в петъчните тренировки новия вариант на Е21 с 10 см по-дълго междуосие, което трябва да донесе стабилност в бързите завои като Параболика например. Що се отнася до пасивния DRS, Перман каза, че устройството няма да донесе голямо предимство на Монца заради по-ниските нива на аеропритискане.

По отношение на колата Монца изисква уникален подход, целящ минимално челно съпротивление, така че да се възползваш максимално на дългите прави. Това означава, че имаме специфични задни крила за пистата, а предните имат допълнителна конфигурация. Освен това, което се вижда по колата отвън, също така е предизвикателство да намериш точните предавателни числа. Монца е писта, на която устройството няма да донесе голямо предимство, тъй като задното крило е за ниско ниво на притискане. Така че разликата, която устройството може да направи при различна скорост, няма да е толкова значителна. Поради същата причина влиянието на DRS тук няма да е толкова голямо – допълни той.