Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Перес и Верстапен начело във втората сесия в Баку пред Сайнц и...

Перес и Верстапен начело във втората сесия в Баку пред Сайнц и Льоклер

2808
0
Серхио Перес
Серхио Перес; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Пилотите на Ред Бул бяха най-бързи във втората свободна тренировка за Гран при на Азербайджан. Серхио Перес изпревари съотборника си Макс Верстапен само с 0,101 сек. Трети и четвърти се наредиха състезателите на Ферари Карлос Сайнц и Шарл Льоклер.

Отборите със задвижващи системи на Мерцедес са с нови двигатели с вътрешно горене, MGU-H, MGU-K, турбо и изпускателни системи. Тези с агрегати на Ферари са с нови двигатели с вътрешно горене, турбо и MGU-H. Льоклер и Сайнц са и с нови MGU-K. В Алпин остават със същата задвижваща система на Рено. Ред Бул и Алфа Таури също не са сменяли тези на Хонда. Това означава, че агрегатът на Макс Верстапен е на над 3000 км.

Времето остана топло и слънчево и за следобедната сесия. Температурата на въздуха достигна 28 градуса, тази на пистата доближи 50

Още в първите минути имаше излитане – този път на Валтери Ботас на първи завой. То не бе сериозно и финландецът се върна на пистата, за продължи работата с медиум. Ландо Норис и Себастиан Фетел пък се завъртяха – в 16-ти , но също се върнаха на трасето.

Макс Верстапен започна бърз тур с медиум. Най-доброто време от първата сесия бе на нидерландския пилот и бе постигнато със софт. Пилотът на Ред Бул записа второ време – зад Пиер Гасли. Секунди след това Шарл Льоклер зае първото място с 1:43.120 мин (с медиум).

Карлос Сайнц успя да подобри резултата на съекипника си с 0,048 сек. Испанският пилот на Скудерията попадна на Мазепин. Нито един от двамата не бе доволен от поведението на другия.

Николас Латифи спря на пистата в 12-ата минута от сесията. Той излетя на 15-ти завой, върна се на трасето, но малко след това колата изгасна. Тренировката бе спряна, докато маршалите прибера Уилямс-а. Това им отне 6 минути, след което работата бе възобновена.

Сайнц се върна на пистата вече със софт и бе още по-бърз – 1:43.162 мин, свали почти цяла секунда от предходното си постижение. Льоклер бе на 0,193 сек зад него. Трети се нареди Пиер Гасли (+0,973 сек). Антонио Джовинаци записа страхотен тур и зае третото място (+0,698 сек).

Серхио Перес и Верстапен излязоха с меки гуми. Льоклер вървеше със страхотно темпо, когато се удари в предпазна бариера на 15-ти завой

Той счупи предното крило, но успя да прибере Ферари-то си в бокса, където му сложиха нов нос. Екипът реши да провери и останалата част от колата.

В средата на тренировката Перес даде най-добро време – 1:42.115 мин. Верстапен бе втори, на 0,101 сек зад съотборника си

„Честно казано, не знам къде е времето (за обиколка)…“, каза Люис Хамилтън по радиото.

Той бе в средата на колоната, на секунда от Перес. Имаше проблем със загряването на гумите. Ботас бе чак 15-ти, на над 2 секунди. Програмата на Мерцедес бе с медиум в началото на втората сесия, след това продължи със софт – трети комплект след използваните сутринта два.

Льоклер се върна на пистата с медиум, същото стори и Хамилтън. Сайнц продължи да работи със софт, както и Ботас. Финландецът не можа да напредне изобщо в подреждането и остана 16-ти. Верстапен сбърка в края на сесията, но удържа автомобила и не се удари.

„Имам сериозен грейнинг на задните гуми“, съобщи Льоклер на екипа си.

През последните няколко минути на тренировката нямаше сериозни размествания в подреждането. Перес остана начело, следван от Сайнц и Льоклер. Пети се нареди Гасли пред Фернандо Алонсо, Джовинаци, Ландо Норис, Естебан Окон, Юки Цунода.