Серхио Перес заяви в Остин, че е бил шокиран от освобождаването си от Макларън на такъв късен етап от сезона. Той не изключва възможността да не кара в F1 през 2014 г. или дори в продължение на две години, като освен това отбеляза, че в тима от Уокинг са много фокусирани върху работата си със симулатора.
Мексиканецът обясни, че знаците от страна на отбора са били, че ще остане с екипа.
– Открих, че подписват с друг пилот броени дни преди да стане общоизвестно. В понеделник им изпратих подписания си договор, а в петък ми казаха, че съм вън от картинката. Нещо се е случило междувременно, но нямах възможност да говоря лично с Мартин [Уитмарш]. Но това е животът, независимо колко боли в момента. Не смятам, че решението е свързано с пари, но нямам представа каква е истинската причина – сподели Перес.
Серхио бе категоричен, че има опции, но ще избере единствено добър вариант за себе си и по-нататъшното развитие на кариерата си. Той отбеляза, че се е развил като пилот в Макларън, както и че тимът функционира много различно от това, с което бе свикнал:
– Отборът е фокусиран много върху симулатора. В другите екипи куп хора работят по стратегията, докато в Макларън на практика сте ти и инженерът ти, така че комуникацията с него трябва да е наистина страхотна, но това отнема време, докато се получи.
Спортният директор на Макларън Сам Майкъл пък заяви от своя страна, че програмата на екипа за млади пилоти съществува, за да създава шампиони. Той разискваше привличането на Кевин Магнусен в тима за догодина и освобождаването на Перес след само един сезон с отбора.
– Оказахме се в невероятната позиция да разполагаме с таланти като Магунсен и Щофел Вандоорн. По принцип се търси с години, за да попаднеш на един такъв млад пилот, точно както Макларън направиха с Люис Хамилтън и го доведоха в спорта. Но да имаш момчета от калибъра на Магнусен и Вандоорн е страхотно. Кевин е по-напред по отношение на развитието и кариерата си, така че изборът бе доста ясен, ако решихме да сменяме състезател – обясни Майкъл в интервю за Скай Спортс. – Не бива да забравяте, че програмата ни за млади пилоти съществува, за да създава световни шампиони. Не я правим, за да има състезатели, които просто да участват в надпреварите, защото, откровено казано, Макларън може да си купи почти всеки на грида, особено с такива качества. Вярваме, че Кевин може да е световен шампион, точно както и Вандоорн. Ако не вярвахме, те просто нямаше да са в програмата.
Той допълни, че в едната кола на екипа вече има световен шампион – Дженсън Бътън, така че идеята при повишението на Магнусен е била той да тръгне по пътя към титлата.
В същото време обаче в доста анализи се появи въпросът дали Макларън сбъркаха с наемането на Перес или не успяха да извлекат максимума от него. Майкъл отговори частично, разяснявайки и процеса при взимане на решения в Уокинг:
– Отборът преценява вътрешно тези неща. Взимаме всички данни, които имаме – от тестове, принос към работата на инженерите и системите в екипа – и след това взимаме решение. Процесът е един и същ за всички хора в Макларън, за пилотите няма разлика. В компанията взе превес виждането, че е време за промяна. Това по никакъв начин не омаловажава факта, че тази година не направихме достатъчно добра кола. Това са два различни въпроса. Серхио е страхотен човек и му желаем всичко най-добро в бъдеще. Зрелостта, с която приема ситуацията и продължава напред, е забележителна. Той е прекрасен пилот, а в момента е под напрежение и е страхотно да видим, че се справя с него по такъв начин.
При споменаването на други възможности и най-вече името на Нико Хюлкенберг, спортният директор на Макларън отбеляза, че върху немския пилот е съсредоточено особено голямо внимание.
– Ценя Нико – бях част от кариерата му в по-ниските категории и началото във Формула 1. Той е страхотен пилот, но фокусът при нас бе насочен към собствените ни ресурси – заяви Майкъл.