От Илчо Йорданов,
Снимки: Пламен Зашев, Карл Бет
С проливен дъжд и мъгла още в четвъртък посрещна отборите курорта Боровец – домакин на 35-то рали България. Лошото време у нас, а и в Европа, попречи на 19 от заявените за участие екипажи да пристигнат навреме за техническия преглед в нашето най-голямо автомобилно състезание. Сливенският ас Иван Маринов пък успя буквално в последните секунди да вмъкне автомобила си в палатката на техническите комисари.
В случай, че времето се запазеше променливо и през трите дни, надежда за успех таяха повечето наши екипажи, защото разполагаха с автомобили 4х4. При слънчево време обаче, шансът за победа определено бе на страната на чужденците, каращи по-леки автомобили от Група Супер 1600. Единственият българин който можеше да им се противопостави бе Крум Дончев с неговото Пежо 306 Макси.
Около всичко това се въртяха коментарите в петък в курорта, който за трети път организира ралито, за това се говореше и пресконференция с фаворити – Бруно Тири, Симон Жан Жозеф и Лука Педерсоли.
Няколко часа по-късно автомобилите стартираха в първия скоростен етап по алеите на курорта и като че ли стана ясно, че предварителните прогнози едва ли ще се сбъднат. Педерсоли дойде като лидер в евро шампионата след двата първи кръга – Миле Миля и Райд Полски, Жозеф бе трети, а Тири току що бе пробвал новото си С2 в Полша и бе осми с 4 спечелени точки. Белгиецът пристигна от салона в София, където бе гост на вносителите на Ситроен у нас от Автомотор Корпорация, които му помагаха в организацията пък.
Под проливния дъжд най-добро време в първия скорост етап постигна именно Тири. Жан Жозеф бе втори на 0,9 сек, а трети финишира Педерсоли на 2,9 сек. Той кара и най-мощната кола от всички участници в ралито, което го правеше и най-сериозния претендент за крайната победа. От нашите най-добро време даде Радослав Козлеков (+4,2 сек.), който пък бе с последната версия – Ево 8 на Мицубиши Лансър. След него се наредиха Георги Гераджиев мл. (4,7 сек.) и Димитър Илиев на 5,8 сек от първия, с по-стария Ленсър, всички в гр N. Още в този първи скоростен етап паднаха и първите жертви в надпреварата – по мокрите алеи на първо се завъртя едната Шкодите форлойфер, след нея излетя от трасето Николай Ганчев с Рено Меган. Автомобилът на съотборника му Емил Маринов пък се запали и надпреварата бе спряна за около 16 мин., за да може пожарната кола да влезе в отсечката и да бъде разчистено трасето. В сервиза в Долна Баня пък чехът Мирослав Яндик се прибра с две огънати леви врати и счупено странично стъкло.
Борба тепърва започваше. Съботната утрин в Боровец отново бе дъждовна и мъглива, но в по-късните часове времето се оправи и асфалта по отсечките започна да изсъхва. Като че ли се сбъднаха молбите на Жан Жозеф, който заяви предния ден, че се надява да доведе слънчевото време със себе си от Карибите.
Започна мощна атака на Педерсоли. Той спечели първите две отсечки. След него втори излезе Крум Дончев. Трети се движеше Жан Жозеф, който не бе доволен от хлъзгавия асфалт и едва удържаше колата си.
Миналогодишния победител в нашето рали Тири слезе на четвърта позиция. Малко след водачите се заформи оспорвана битка между Ясен Попов и Митко Илиев, която продължи до края на деня. Ясен се ядосваше, че за съжаление малкото С2 нямало желаната мощност при изкачване, но пък Мицубиши-то на Митко бе с непредвидима предница, доста тежко и най-вероятно без …