Спуканата задна лява гума на Серхио Перес по време на последната свободна тренировка преди Гран при на Великобритания предизвика завръщането с нова сила на дебата относно Пирели и техните продукти.
Компанията въведе промени в процеса на конструкция, за да избегне случилите се по-рано този сезон проблеми с разслояване на задните гуми. Станалото с Перес обаче доведе до предположения, че решението може да не е проработило.
– Повредите са доста в задната част на колата, около гумата. Серхио не помни да е удрял да бордюр. Всичко, което знаем, е, че гумата моментално се е спукала. Изглежда има сериозни повреди и по пода. Момчетата имат доста работа – коментира управляващият директор на Макларън Джонатан Нийл още по време на сесията.
От Пирели не бързаха с изявление. Рейсинг мениджърът на екипа на компанията за Формула 1 Марио Исола сподели, че първо трябва да съберат всички парчета от гумата и след това ще опитат да реконструират какво е станало с нея.
Час след финала на сесията първата информация бе, че голям прорез в стената на гумата е причина за спукването. Моторспорт шефът на Пирели Пол Хембри заяви, че случилото се е повече стандартно, отколкото повторение на инцидентите от по-рано този сезон:
– Не е разслояване. Няма нищо общо с предишните случаи. Имало е прорез отстрани, в посока на въртенето. Каквото и да го е направило, е изпаднало от прореза. Тепърва ще установяваме какво е било.