Спортният директор на Макларън Сам Майкъл за очакванията на екипа през 2014 г., промените в организацията на Макларън Груп и пилотите на тима във Формула 1 Дженсън Бътън и Кевин Магнусен.
– Какви са очакванията на Макларън за 2014 г.?
– Не сме крили разочарованието си от това какво се случи през сезон 2013 г. Целта сега е да се върнем към победите – Макларън съществува заради тях. Има обаче определено разрастване и преструктуриране, които трябва да се случат, за да се върнем в позиция да се борим за шампионата. Хубавото е, че го установихме и работим по тази цел вече от доста месеци. Хонда също се трудят, голяма част от техническия екип работи върху настоящата конструкция и подпомагаме кариерите на младите ни пилоти, като те имат невероятен потенциал. Бъдещето на Макларън е светло, а сега провеждаме процесите, които ще ни приближат до целите ни. Тази за 2014-та е постоянно развитие. Ще изпипваме и подсилваме колата и организацията си през годината, така че ще видите бърз обмен на идеи, докато водим борба като всички останали отбори с новите правила. Непосредствената ни цел е да нямаме проблеми и в трите зимни теста, надяваме се да научим много по време на тренировките и да развием МР4-29 в постоянен, използваем и бърз автомобил.
– Как преценявате важността на издръжливостта срещу представянето?
– Според мен ключът за първата четвърт от сезона ще е постоянството. В предсезонните тестове ще е критично първо пилотите и инженерите да имат възможност да научат колкото се може повече за поведението на новата кола и второ – да натрупаме достатъчно километри и данни, необходими на специалистите в инженерния център да развият и изпипат болида по-нататък през годината. Сезонът ще е наситен с трудности и ловкост. Няма да сме в ситуация пилотът, който спечели първата надпревара, да вземе и шампионата. Според мен всичко ще е непредсказуемо и вълнуващо, а това е фантастична новина за феновете на Формула 1. Едно нещо е сигурно – ще има много различни идеи през сезона, като най-добрите концепции и решения ще се разпространяват. Гордеем се с някои от концепциите в МР4-29, но има и области, където бихме могли да научим повече и да постигнем подобрение. Всъщност мисля, че постоянното обучение и прогрес ще са ключовите елементи за 2014 г.
– Пилотите на всичко ли са готови?
– В лицата на Дженсън и Кевин разполагаме с най-уважавания посланик на спорта и най-обещаващата млада надежда. Дженсън непрекъснато доказва несравнимия си опит, отдаденост и невероятни природни способности, като това го превръща в може би перфектния пилот да оглавява развитието и интеграцията на новите системи, въвеждани през 2014 г. Кевин е мотивиран, невероятно фокусиран и нетърпелив да учи. Всички в Макларън са убедени не само в чистата му скорост и отдаденост, но и във възможността му да насочи решимостта си в определената посока. Той е само на 21 години, но без съмнение е готов за Формула 1 и за напрегнатия процес, който му предстои. Щофел Вандоорн пък – нашият резермен състезател – е най-обещаващият пилот извън Формула 1. Той ще комбинира сезон в GP2 с тима на АРТ и задълженията си в Макларън. Кевин и Щофел да изключителни възпитаници на академията на Макларън за млади таланти.