Le Mans: 1000 км на Каталуня, 6 април 2008
Първото състезание за сезона от сериите на Льо Ман в Барселона беше по-напрегнато от очакваното. Драматичните 1000 км донесоха на Team Peugeot Total и на екипажа на 908 HDi FAP – Никола Минасиан и местната звезда Марк Жене, бляскава победа.
Пред погледа на Жан-Филип Колен, генерален директор на Automobiles Peugeot и повече от 28 000 зрители, двата болида Peugeot 908 HDi FAP започнаха състезанието от първите позиции на стартовата решетка с големи надежди за добри резултати.
При светването на зеления светофар, автомобилът с номер 8, пилотиран от португалеца Педро Лами, запази предимството в стартовата решетка, спечелено предишния ден от Стефан Саразен. Педро направи блестящ старт, но Никола Минасиан с номер 7 не успя да тръгне така убедително и остана четвърти.
Френският пилот обаче бързо достигна отново трета позиция и се впусна в битка за второто място с Алан Мак Ниш с Audi N°1. След смяна на местата в 13-та обиколка, Минасиан трябваше да навакса 7-те секунди закъснение спрямо другия 908, управляван от Педро Лами. След като двата Peugeot се изравниха, съревнованието им бе решено в полза на Мак Ниш, при намесата на автомобила за сигурност.
След подновяване на състезанието, Стефан Саразин, втори след Audi, се опита да пробие, но бе ударен в 42-та обиколка от един Aston Martin. „Не разбрах добре маневрата на Мак Ниш, каза Саразен. За миг помислих, че има повреда, толкова рязко натисна спирачките и на така необичайно място. Бях принуден да “скоча” върху моите спирачки, но Ендж с Aston не можа да ме избегне.“ 908 HDi FAP трябваше да влезе в бокса за смяна на дифузора и излезе на пистата отново 11 обиколки по-късно, загубвайки всяка надежда за победа.
Ново премеждие в 55-та обиколка, този път за каталунеца Марк Жене, който отскочи на близо метър от земята след сблъсък в шикана. Две обиколки по-късно и въпреки “полета”, Марк излезе начело, заради проблем с механиката на Audi N°1. Останалата част от състезанието мина без проблеми за N°7, с постоянни времена и отлично владеене на състезанието. Все пак, на 10 обиколки от финала се наложи смяна на пилота, тъй като Марк Жене получи изтръпване в десния крак. Така, честта да пресече финала като победител се падна на Минасиан.
Мишел Барж: Това е една изключителна победа поради няколко причини. Първо заради Марк Жене, който направи много за каталунския автомобилния спорт и Никола Минасиан, който беше повече от забележителен на пистата. В същото време участието на Ауди ни даде възможност да се уверим, че 908 HDi FAP наистина е конкурентен. Мисля, че сме на прав път, за да успеем да реализираме силни състезания, в които да докажем издръжливостта на автомобилите ни.
Никола Минасиан: Денят беше невероятен! Екипът ни се е сработил страхотно, научили сме се да се справяме с трудностите заедно. Дадохме всичко от себе си, а колата се оказа не само бърза, но и издръжлива. В крайна сметка това беше лесна победа!
Марк Жене: Преди всичко съм доволен, че спечелих на родна земя – тук, в Каталуня. След това, искам да благодаря на Peugeot за тази здрава и добре изпълнена технически кола. Единственият проблем се появи в края на състезанието, когато изтръпна десния ми крак и се наложи да предам управлението на Никола за последните обиколки.
Барселона – крайно класиране:
1. M. Gené/N. Minassian (Peugeot 908 HDi FAP), 215 laps in 5h 59m 30.812s
2. A. Premat/M. Rockenfeller (Audi R10), +1 lap
3. S. Mucke/J. Charrouz (Lola Aston Martin), 3 laps
4. E. Collard/J-C. Boullion (Pescarolo), +5 laps
5. R. Capello/A. McNish (Audi R10), +6 laps
12. P. Lamy/S. Sarrazin (Peugeot 908 HDi FAP), +15 laps