Пилотите на Мерцедес Нико Розберг и Люис Хамилтън оглавиха класирането в първата тренировка преди Гран при на Италия. Немският състезател бе с 0,203 сек по-бърз от съотборника си. Трети се нареди Кими Райконен, чието постижение бе с 1,088 сек по-слабо от това на Нико. Съекипникът му във Ферари Себастиан Фетел бе четвърти, на 1,348 сек.
Дженсън Бътън, Серхио Перес и Макс Верстапен изпробваха Halo устройството в тази сесия. Лично техническият делегат на ФИА Джо Бауер измерваше при Макларън-а колко време е нужно пилотът да се качи и слезе от колата.
Времето преди първата тренировка бе прекрасно и според метеорологичната прогноза ще остане такова до края на уикенда. Температурата на въздуха бе 25 градуса, тази на пистата – 28.
Алфонсо Селис бе в кокпита на Нико Хюлкенберг – немският пилот на Форс Индия ще се върне зад волана следобед.
🚥 GREEN LIGHT 🚥#FP1 is GO!#ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/jcndWSDqTk
— Formula 1 (@F1) 2 September 2016
An hour and a half of #FP1 coming up. Medium, soft and supersoft nominated for #ItalianGP at #Monza.
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) 2 September 2016
Люис Хамилтън бързо оглави таблицата с 1:25.124 мин, Нико Розберг бе на 0,236 сек зад него. Те използваха прототипни гуми на Пирели (софт), които отново бяха налични за отборите, тъй като италианският производител възнамерява да въведе нов слик за уикенда в Малайзия. Новата смес е без означения и ще се използва само в петъчните тренировки.
Междувременно Розберг прескочи съотборника си, давайки 1:24.946. Само четирима пилоти (тези на Мерцедес, Валтери Ботас и Бътън) бяха направили бързи обиколки в първите десетина минути. Тифозите очакваха с огромен интерес излизането на Ферари-тата, които са с обновена задвижваща система за домашната си надпревара.
Хамилтън се върна на първата позиция с 1:24.123, а температурата на пистата се качи до 30 градуса.
⏱ Teams easing into #FP1 ⏱
TOP 5
HAM 1:24.123
ROS +0.823
BOT +2.097
BUT +4.799
WEH +5.203 📸#ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/o6luBWIE20— Formula 1 (@F1) 2 September 2016
#FP1 is usually the trickiest session of the weekend: track tends to be ‘green’ and slippery, with no rubber laid down. Yet. #ItalianGP
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) 2 September 2016
20-ина минути след началото в класирането вече имаше над дузина времена. Тогава започнаха и опитите на Ферари, като Фетел бе със софт. Розберг пък сложи суперсофт и излезе пръв – 1:23.736.
Хамилтън на свой ред излезе с най-меките гуми за Монца и подобри постижението на съекипника си с 8 хилядни от секундата. Мерцедес работи със суперсофта от рано, както и на Спа.
От Уилямс съобщиха, че забавянето на Фелипе Маса се дължи на технически проблем.
True to his word, @Max33Verstappen is pushing as hard as ever in #FP1 #ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/pRxn8DSDiN
— Formula 1 (@F1) 2 September 2016
Halfway through the session and we’ve seen every available compound used – including the prototypes. #ItalianGP
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) 2 September 2016
В средата на тренировката Хамилтън и Розберг бяха на първите две позиции, следвани от Фетел (+0,665), Перес (+1,007), Райконен (+1,286), Верстапен (+1,339).
Маса най-после излезе на пистата. Уилямс, както и останалите екипи, работеше по програма за уточняване настройките на аеропакета. Почти всички тимове са със специални крила за Монца.
After a long delay (🔧 ⚙ engine) @MassaFelipe19 is out and sets his first timed lap of #FP1 #ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/umLEW1d9oW
— Formula 1 (@F1) 2 September 2016
Междувременно Розберг отново даде най-добро време – 1:22.959 мин (софт). Хамилтън също бе със софт, на 0,203 сек.
Четвърт час преди края на сесията пък само пилотите на Мерцедес и Форс Индия имаха обиколки със суперсофт. Райконен продължаваше сериите си със софт, като успя да се нареди четвърти – зад съекипника си Фетел и на секунда и половина от най-доброто време на Розберг. След това Кими успя да изпревари Себастиан (също със софт), който бе на 1,349 сек от Нико.
Final timing screen for #FP1 at the #ItalianGP pic.twitter.com/4NfvPiyjYh
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) 2 September 2016