Андреа Довициозо от тима на Репсол Хонда спечели Гран при на Великобритания в кралския клас по мотоциклетизъм MotoGP, която се проведе за последен път на пистата Донингтън Парк.
В едно доста драматично и странно състезание всички пилоти, които успяха да се доберат до почетната стълбичка бяха състезатели, които определено не сме свикнали да наблюдаваме там. Този път обаче и четиримата лидери в генералното класиране бяха съпътствани от проблеми и така първата си победа в най-високото стъпало на мотоциклетния спорт успя да грабне Довициозо, следван от Колин Едуардс (Монстер Тек 3 Ямаха) и Ранди де Пюние (LCR Хонда).
Типичното британско време съпътстваше пилотите през целия ден, като пистата в нито един момент не бе нито съвсем суха, нито съвсем мокра, което подложи състезателите на сериозно изпитание и доста от изявените имена в кралския клас направиха сериозни грешки, които ги изкараха от борбата за челните позиции.Тези условия бяха причината за падания на Хорхе Лоренцо, Тони Елиас и дори световния шампион Валентино Роси.
Роси, който стартира от полпозишън се възползва от паданията на Лоренцо и Елиас и поведе убедително колоната, като единственият, който успя да поддържа темпото му, бе сънародникът му Довициозо. Не след дълго обаче той изпусна предницата на мотоциклета си по същия начин, по който това направи и съотборникът му Лоренцо, като единствената разлика бе, че италианецът поне успя да продължи. Той обаче загуби всякакви шансове за победата, тъй като се завърна в битката на 11-та позиция. С шампионско каране обаче той успя да завърши пети, изпреварвайки в последния завой Джеймс Тосланд, който въпреки блестящото си представяне у дома не успя да удържи „Доктора“ и финишира шести. Валентино обаче далеч не бе разочарован след финала, тъй като с това свое класиране той успя да увеличи преднината си в генералното класиране, тъй като от преките му конкуренти за титлата единствено Дани Педроса взе точки с деветото си място.
Дани Педроса изглеждаше много силен през целия уикенд, след като победи в двете свободни тренировки и се класира втори в квалификацията. В състезанието обаче той имаше сериозни проблеми и най-доброто, до което успя да се добере, бе деветата позиция.
Пълен провал претърпяха двамата пилоти на Дукати Кейси Стоунър и Ники Хейдън, които финишираха последни и дори бяха затворени с обиколка от лидерите. Отборът рискува много с поставянето на гуми за мокър асфалт на своите мотоциклети на старта, въпреки че пистата бе почти суха, надявайки се впоследствие да завали. Това обаче така и не се случи и Кейси Стоунър се смъкна от четвърта до предпоследна позиция в хода на надпреварата, като зад него остана само съотборникът му.
След перфектно представилите се Довициозо, Едуардс и Де Пюние остана Алекс де Анджелис от тима на Сан Карло Грезини Хонда, за когото това бе най-доброто му класиране през годината. Това негово представяне сериозно увеличава шансовете му за оставане в отбора, след като вече е ясно, че един от двамата състезатели на тима в момента ще трябва да си тръгне.
Поредно чудесно състезание и за Марко Меландри, който завърши седми на Донингтън.
Радост бе обзела и екипът на Прамак Дукати, чиито състезатели Николо Канепа и Мика Калио успяха да финишират в първата десетка – съответно осми и десети.
След края на това драматично състезание стана ясно, че на Кейси Стоунър ще му бъде доста трудно да се намеси отново в борбата за световната титла и това бе потвърдено от решението на Дукати за оборудване на мотоциклета му с мокри гуми на Донингтън, тъй като очевидно за да поемат такъв сериозен риск, най-вероятно те са изпитвали съмнения относно това дали ще бъдат достатъчно конкурентноспособни при равни други условия. При положение, че нито един друг пилот не стартира с мокри гуми, а пистата бе почти суха на старта, от италианския тим най-вероятно са сметнали, че единственият им шанс при борбата за челните позиции е ако сложат мокри гуми на машините си и впоследствие завали силен дъжд, който да накара останалите да влязат в бокса и да сменят мотоциклетите си, изчиствайки по този начин пистата за Хейдън и най-вече Стоунър. От тази гледна точка рискът на италианците бе достатъчно оправдан, но за съжаление надеждите им да завали силно не се реализираха, а машините им определено изпитват трудности, решаването на които е възпрепятствано от липсата на тестове, независимо 3-седмичната пауза.
Ето и пълното класиране от Гран при на Великобритания, десети кръг от MotoGP:
1 Андреа Довициозо, Repsol Honda Team Honda 48’26.267
2 Колин Едуардс, Monster Yamaha Tech 3 Yamaha + 1.360
3 Ранди де Пюние, LCR Honda MotoGP Honda + 1.600
4 Алекс Де Анджелис, San Carlo Honda Gresini Honda + 8.958
5 Валентино Роси, Fiat Yamaha Team Yamaha + 21.622
6 Джеймс Тосланд, Monster Yamaha Tech 3 Yamaha + 22.465
7 Марко Меландри, Hayate Racing Team Kawasaki + 35.284
8 Николо Канепа, Pramac Racing Ducati + 38.769
9 Дани Педроса, Repsol Honda Team Honda + 42.112
10 Мика Калио, Pramac Racing Ducati + 45.845
11 Лорис Капироси, Rizla Suzuki MotoGP Suzuki + 53.190
12 Габор Талмаши, Scot Racing Team MotoGP Honda + 1’12.315
13 Крис Вермюлен, Rizla Suzuki MotoGP Suzuki + 1’20.398
14 Кейси Стоунър, Ducati Marlboro Team Ducati + 1 обиколка
15 Ники Хейдън, Ducati Marlboro Team Ducati + 1 обиколка
Не завършват:
Хорхе Лоренцо, Fiat Yamaha Team Yamaha
Тони Елиас, San Carlo Honda Gresini Honda