С интересни събития започна втория ден от рали Швеция, 2-и кръг от WRC. Убедителният лидер Себастиен Ожие с Фолксваген загуби голяма част от аванса си във втория за деня пробег и след общо 8 отсечки води само с 8.8 сек пред напористия пилот на Хюндай – Хейдън Падън.
Шампионът трябваше да минава по отсечките първи, и докато в отриващата за деня нямаше проблеми и увеличи предната си спрямо Падън на над половин минута, то в следващата загуби много време заради това, че трябваше да „чисти“ навалелия сняг.
От по-добрата си стартова позиция се възползва и Мадс Остберг с Форд Фиеста. Пилотът на М-Спорт изпревари Андреас Микелсен (Фолксваген Поло) и излезе на 3-а позиция, като изостава от Ожие на 28.1 сек. Микелсен е 4-и (38.1 сек).
В надпреварата се върна Крис Мийк по системата Рали 2, след като вчера удари камък и разби окачването на автомобила си Ситроен DS3. Той бе 2-и в 8-ата отсечка, а най-бърз беше Яри-Мати Латвала с третия заводски Фолксваген.
И двамата обаче са далеч от лидерите, извън първата осмица. Латвала счупи задвижващ вал в предния ден, а след това се удари и разби окачването.
Още преди колите да стъпят на трасето обаче драмата в сервизния парк е стигнала до критични размери. Рано сутринта пилоти и отбори са направили спешна среща и са били близо до решението да бойкотират първия етап.
Причината е, че според тях организаторите, ФИА и всички отговорни лица пренебрегват мнението на самите участници, когато се правят промени по програмата и трасетата. Консенсусът за бойкота е бил почти пълен, но Хейдън Падън не се е съгласил с метода на колегите си и отказал да участва в бойкота.