Подиум ще е целта на Ситроен в поредния кръг от световния рали шампионат – надпреварата във Финландия.
Прочутото състезание е едно от най-трудните в календара. Френският тим все още държи рекорда за най-висока средна скорост в рали Финландия – 122,89 км/ч на Себастиен Льоб и Даниел Елена от 2012 г.
– При подобна скорост е нужен сериозен опит, за да си сред лидерите – подчерта заместник-шефът на екипа Марек Наварецки. – Мадс [Остберг] има осем участия във Финландия досега и ще кара в едно от любимите си ралита. Крис [Мийк] също познава много добре състезанието от шестте си старта там. Миналата година кара и DS3 WRC. Опитът ще помогне на пилотите ни веднага да изградят темпо. Целта е същата, както винаги – ще се опитаме да вземем подиум. След толкова работа досега през сезона Мадс и Крис вече се чувстват комфортно в DS3 WRC. Втората половина на сезона ще ни даде възможност да превърнем добрата форма в резултати.
Главният инженер на тима Дидие Клеман отбеляза от своя страна, че финландските трасета изискват прецизни настройки на автомобилите:
– Отне ни няколко години, преди да успеем да спечелим във Финландия. Трасето трябва да се познава много добре и да се пазиш дори от най-малката грешка. Състезанието е спринт от старта до финала и на практика няма шанс да наваксаш каквото и да е изгубено време. Необходимо е – повече, отколкото където и да е другаде – пилотът да е уверен в автомобила си. Самата кола трябва да отговаря на промените в управлението. Обикновено търсим баланс в реглажите, ефективен компромис. Но във Финландия преди всичко е нужна чиста скорост.
Остберг кара в първото си рали Финландия, когато е само на 18 години. Резултатите му се подобряват година след година – от седми през 2010 г. през шести (2011), пети (2012) до трети през 2013-та!
– Опитът е ключов за бързото преминаване на етапите. След осем участия имам нужната увереност, а и ралито е сред любимите ми. Очаквам да се получи добра битка. Ще ни е нужно силно темпо от началото до края, за да се опитаме да се придвижим напред в класирането, което успявам да строя всяка година от първото си появяване досега – заяви Мадс, който загря подобаващо за надпреварата с победа в „Битката за Хелзинки”.
Той победи Маркус Грьонхолм на финала на събитието, което се провежда за втори път. В него настоящи състезатели се изправят срещу някои от легендите на спорта.
Мийк вървеше пети в миналогодишното издание на ралито, но две отсечки преди края катастрофира.
– Липсваше ми постоянство в представянето, за да остана близо до лидерите миналата година, въпреки че имах втори и трети най-добри времена в някои от отсечките. През втората половина от настоящия сезон всичко ще е много различно. Ще карам в ралита, които вече познавам и се надявам опитът ми да помогне – каза британецът.