Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пат Саймъндс: Би трябвало да има 12% увеличение силата на звука през...

Пат Саймъндс: Би трябвало да има 12% увеличение силата на звука през 2016 г.

31
0
Пат Саймъндс

Техническият шеф на Уилямс Пат Саймъндс разказва повече подробности за новия Уилямс FW38 преди първия тест на екипите от Формула 1 в интервю, разпространено от пресофиса на тима.

– Каква е концепцията на FW38?

– FW37 бе доста ефективен автомобил и заради това се концентрирахме върху това да разберем кои области бихме могли да подобрим без да загубим добрите качества на колата. Не е тайна, че представянето на FW37 при ниска скорост не бе като това при висока скорост, така че отделихме доста време на въпроса защо това бе така и какви промени са необходими, за да поправим нещата. Сблъскахме се и с обичайните физически препятствия в развойния процес на един болид и се постарахме да ги преодолеем.

– Кога започна работата по автомобила?

– На този въпрос е трудно да се отговори съвсем точно, тъй като ние винаги обсъждаме подобрение на представянето. Но в средата на януари 2015 г., още преди FW37 да се бе появил на писта, проведохме среща, на която се постарахме да уточним концепцията си и да набележим аспектите, в които се надяваме FW38 да е с по-добро поведение спрямо предшественика си. След като FW37 вече бе на трасе, видяхме по-ясно в каква посока бихме искали да работим със следващия ни болид. Междувременно започнахме да създаваме базовата структура, за да спазим предварително посочените срокове. За монокока и скоростната кутия например винаги е нужно доста време – не само по отношение на дизайна, но и на структурния анализ.

– Какво ще ни донесе 2016 г.?

– Техническите правила са с много малко промени. Както винаги, се стараем да подобрим сигурността и заради това страните на кокпита до главата на пилота са по-високи от нормалното. Освен това са значително уякчени. Нещо, което зрителите може би ще забележат, ще е по-високият звук от двигателите. Можем да очакваме повишена мощност вследствие на подобреното горене. Това само по себе си ще доведе до повече шум, но вероятно по-важното е, че предпазният клапан вече няма да е безполезно свързан към изпускателната система. В комбинация тези показатели би трябвало да доведат до 12% увеличение силата на звука. На моменти може да има някои по-драматични шумове, които всички асоциираме с работата на турбо двигатели.

– Технически няма кой знае какви промени – какво ще кажете за спортните правила?

– В тази област можем да очакваме доста повече промени, особено по отношение използването на гумите. По принцип се знае, че когато дадени правила са рестриктивни, то изходът от битката ще е подобен [на този от предишни сезони]. Затова бе решено да се въведе допълнителен, пети тип гуми в меката гама на производителя и по-важното – да се даде повече свобода на отборите в избора за използване. Не смятам това за промяна, която ще разтърси света на F1, но все пак има потенциал за изненади от време на време.

– Каква ще е 2016 г. за Уилямс?

– Човек никога не може да каже, защото всичко в спорта е взаимно зависимо, без значение колко усилия са вложени до определен момент и какви подобрения са постигнати. Изходът от сезона не е функция единствено на нашата работа, а и на тази на съперниците. В Уилямс си признаваме грешките и се стараем да се учим от тях. Винаги анализираме и силните, и слабите си страни – както при конструирането на автомобила, така и вътре в самия екип. Това доведе до някои оперативни промени за 2016 г., които вероятно няма да са видими с просто око от външен наблюдател, но би трябвало да помогнат за справяне с множеството различни сценарии, които надпреварите неизменно ни поднасят. Силата ни в началото на 2016-а е стабилността. Лесно е да се подцени значимостта на подобно нещо, но се надяваме бързо да си стъпим на краката благодарение присъствието на същите пилоти и инженери, а това е особено важно при наличието на само 8 дни предсезонни тестове.

– Някакви прогнози за 2016 г. …

– Работя в този спорт твърде отдавна, за да падна в капана на даването на прогнози. През последните няколко години Уилямс си върна конкурентния дух, с който е известен тимът. Бих искал да впрегна и използвам този дух, за да ни води напред и едновременно с това да продължим да гледаме към бъдещето и предстоящите големи промени през 2017 г.