Пирели ще използва най-меките смеси от своя асортимент за нощното състезание в Сингапур тази неделя. Италианският производител смята, че е подготвен добре за това специфично състезание, в което заради времето на провеждането си промяната на температурата на пистата е различна от останалите надпревари в календара на Формула 1. Заради това и високата влажност Гран при на Сингапур е сред най-напрегнатите за гумите в календара.
Нощното състезание на прочутата писта Марина Бей е сред най-бляскавите събития от календара на Формула 1. За него от Пирели са избрали меки и супер меки гуми. На градското трасе, на което всички тренировки, квалификацията и състезанието се провеждат след залез слънце, промените в температурите са много по-различни от останалите трасета. А това има особено сериозен ефект върху гумите.
„От присъединяването си към календара през 2008 г. Сингапур винаги е предлагал изключителен спектакъл в състезанията от Формула 1“, обяснява спортният директор на Пирели Пол Хембри. „За това градско трасе ние сме избрали двете си най-меки смеси. Те предлагат най-много механично сцепление, заедно с бързо загряване – два фактора, които са изключително важни в Сингапур.
Има много фактори, които влияят на отборите и пилотите при планирането на стратегията за състезанието. Сред тях основните са необикновената промяна на температурата на асфалта, сериозната разлика между двата типа гуми, необходимостта да се пести гориво по време на дългата състезателна дистанция и сериозната вероятност от появяването на кола за сигурност, която се е появявала във всяко състезание до момента. Заради всички тези възможности и уличните особености, свързани с пътната сигнализация, уличните шахти, работата в тренировките и събирането на достатъчно данни за представянето на гумите ще е много важна.
Ние ще продължаваме да изискваме, заедно с ФИА, тимовете да спазват препоръките за използването на гумите. Това е изключително важно за избягването на недоразумения и за да не се случват неща подобни на тези с Мерцедес в Италия.“
Сингапур е пистата с най-много завои в целия календар на Формула 1. 23-те криви създават доста работа за гумите. Това комбинирано с високата влажност и двучасовата продължителност на състезанието, както и факта, че времето на обиколка е второто най-бавно след Монако, правят надпреварата на Марина Бей една от най-сериозните предизвикателства за физиката на пилотите.
Както всички градски трасета, така и тук настилката е доста неравна, което определено не помага в намирането на достатъчно сцепление при ускорение и спиране. Зоните за сигурност са много малки и почти всяка грешка се наказва. Задната лява гума се натоварва най-сериозно, защото колите се конфигурират с високи нива на аеропритискане за това състезание.
Очаква се температурата на въздуха да е между 30 и 35 градуса, което дори и през нощта прави Сингапур една перфектна територия за добрата работа на двете най-меки смеси. Пилотите ще трябва да подходят много внимателно към супер меката смес, която в Сингапур се очаква да е склонна към прегряване. През последната година Люис Хамилтън спечели надпреварата с три спирания за 61 обиколки. Той стартира със супер софт, сложи същия тип в 15-ата обиколка, заложи на тях и при второто си спиране в 31-ия тур и накрая сложи софт в 52-ия. Много са възможните стратегии, като разликата между двете смеси се оценява на 1,8-2,2 секунди на обиколка.