Renault оглавява европейския пазар на лекотоварни автомобили от 1998 г. Новото трето поколение на Renault Trafic бе представен у нас. Той е с пътническа и товарна версия, като комбинира силните черти на предшественика си с редица ключови подобрения.
Ванът ще се произвежда в Сандовил, Франция. Със своя нов, динамичен дизайн, отговарящ на последните дизайнерски линии на марката, Trafic е още по-голям, по-комфортен и по-практичен от преди. Предните и задните надвеси са удължени съответно с 10 и 11 см, докато максималната товарна дължина от 3,75 м и 4,15 м, за L1 и L2 версиите съответно поставят нов еталон на пазара. В същото време, преградната стена е изнесена 3 см по-назад с цел да се подобри комфорта в силно модифицираната кабина. Благодарение на отвора под предните седалки, а товарният му обем е 6 куб. м. Дори по-късият вариант L1 обаче побира три европалета. В самия автомобил и в багажния отсек откриваме всевъзможни хитри ниши и приспособления, които също допринасят за удобството. Такива са 18-те халки за укрепяване на товари, както и допълнителният висящ багажник, способен да понесе до 13 кг допълнителен товар.
Предницата предлага изразителни, тънки фарове, които обграждат големия въздухоотвор. Голямото лого на Renault е позиционирано в центъра и контрастира на фона на черната лайстна над радиаторната решетка. Областта между бронята и решетката, изпълнена в цвета на купето, допринася към подобреното излъчване на новия Trafic. Успоредно с това, челното стъкло е по-силно наклонено спрямо Trafic II, маркирайки откроимото прекъсване с линията на капака на двигателя, препратка, която по-често се свързва с пътническите автомобили.
Създаден да служи като мобилен офис, кабината на новия Trafic предлага допълнително оборудване като стойки за мобилен телефон и таблет, пространство за лаптоп и подвижен клипборд с размер А4, които да улеснят живота на бизнес клиентите. Кабината е претърпяла някои радикални промени и сега предлага до 14 ниши за съхранение на вещи и предмети с общ обем до 90 литра. Обзавеждането и материалите са станали по-луксозни. Интериорът на Trafic се радва на доста елементи, взети назаем от новите Clio и Capture – карта за безконтактно отключване и палене, камера за движение на заден ход, инфоразвлекателна система MediaNav със 7-инчов дисплей.
Новият Trafic се задвижва от R9M двигател, който се предлага в два варианта – с един турбокомпресор и мощност 115 к.с. или с два турбокомпресора с каскадно пълнене TwinTurbo с мощност 120 к.с. Има два варианта със или без Stop & Start система. Новият Trafic комбинира динамика с ефикасност, като 80% от въртящия момент се разгръща още при 1250 об/мин, а разходът на гориво 5,7 л на 100 км с двигателя dCi 120. Според хората от Renault, на бизнес клиентите разходът на гориво ще се намали с 1 л на 100 км спрямо Trafic II. Това се равнява на икономия от 1000 евро за период от 3 години.
Във вана са внедрени много нови технологии, като сред тях изпъква системата Extended Grip, част от ESP, която осигурява по-добро сцепление на настилки като пясък и кал. Така Trafic се справя много по-лесно с тежките пътни условия. Наличен е асистент за потегляне по наклон и система за противодействие при страничен вятър.
Поръчките за новия Trafic се приемат от март, а в дилърствата ще се появи през май. В България Trafic стартира от 43 490 лв. за товарната версия и около 48 000 за пътническата.