Пето и шесто място бяха абсолютният максимум, който Ред Бул можеше да постигне в Гран при на Италия, заяви шефът на тима Кристиан Хорнер.
– Избрахме различни стратегии – агресивна за Себастиан [Фетел], която проработи, но за съжаление бе на ръба с гумите накрая. При Даниел имахме друг подход, тъй като той вървеше на чиста писта. Затова първата част при него бе дълга серия. Изпреварванията му през втората половина от състезанието бяха впечатляващи. Себастиан имаше проблеми с гумите и бе неминуемо да си сменят позициите. Но пето и шесто място на писта, където доминираха колите със задвижваща система на Мерцедес, е прилично ограничение на щетите – обясни англичанинът.
Рикиардо пресече финала на Монца пред съотборника си Себастиан Фетел. Австралиецът направи няколко страхотни битки на трасето и явно се бе забавлявал много, тъй като повтаряше, че изпреварванията били истинско удоволствие.
– Стратегията помогна днес. Опазих гумите в достатъчно добро състояние за тези няколко важни обиколки накрая. Видях, че колите пред мен спират в бокса, а темпото ми все още бе достатъчно силно. Затова помислихме дали да не опитаме нещо различно и продължихме – направихме наистина дълга серия и това помогна в края на надпреварата. Чувствах се по-добре с твърдите гуми, успях да направя някои добри маневри, които ме караха постоянно да се усмихвам. Стартът не бе идеален – тук разстоянието от грида до първи завой е едно от най-дългите изобщо. Не е писта, на която можеш да си позволиш лошо потегляне. Но аз изтървах нещата, нямах сцепление и ще трябва да проверя какво стана. Но запазихме присъствие на духа и си пробихме път обратно през колоната. При един добър старт мисля, че пето място щеше да е максимумът – обясни Даниел.
Фетел направо каза, че шестата му позиция е била най-добрата възможна в днешната надпревара:
– Не успявахме да контролираме поведението на твърдите гуми толкова добре, колкото ни се искаше. Целта е да се върнем в битката вчелото, в момента разликата е доста голяма, но ще работим упорито, за да я намалим. Имахме известни затруднения тази година, които обаче ще ни направят още по-силни, тъй като ще се поучим от тях. По отношение на стратегията – целяхме се да прескочим Макларън-ите, затова подходихме агресивно с ранен питстоп. Гумите обаче започнаха да се износват в края и това бе всичко, което успяхме да постигнем.