Себастиян Фетел изненадващо успя да се справи с колите на Мерцедес и още във второто състезание за Ферари да спечели победа. С по-добро използване на гумите германецът успя да се наложи в Гран при на Малайзия, изпреварвайки Хамилтън и Розберг.
Качествата на новата кола на Ферари потвърди и завършилия на четвърта позиция Кими Райконен, който въпреки инцидент още в първата обиколка успя да се справи с пилотите на Уилямс, Валтери Ботас и Фелипе Маса, завършили надпреварата на пета и шеста позиция. Останалите места в топ десет останаха за Макс Верстапен и Карлос Сайнц от тима на Торо Росо, следвани от Квят и Рикиардо с коли на Ред Бул.
Състезанието започна при отлични атмосферни условия. Температурата на въздуха бе 33 градуса, а тази на асфалта достигна 60 градуса.
Нищо на старта не предвещаваше възможността Фетел да се справи с пилотите на Мерцедес. Местата в челото не се промениха на старта, след като Хамилтън потегли без проблеми, а Фетел успя да защити второто си място спрямо Нико Розберг. Рикиардо бе четвърти, следван Маса, успял да изпревари в първите завои Квят и Верстапен. Скоро холандецът обаче бе изпреварен от чудесно стартиралия Нико Хюлкенберг и Ериксон. Десетката се допълваше от Ромен Грожан.
Отзад Райконен загуби няколко позиции още на старта, а в края на първата обиколка задната му лява гума бе спукана в последния завой от предното крило на Фелипе Насър. Това означаваше край на надеждите на финландеца за добро класиране, а бразилецът мина през бокса за смяна на предното крило.
В третата обиколка Маркус Ериксон се завъртя в първия завой и това доведе до излизането на кола за сигурност на пистата. Хамилтън, Розберг, Рикиардо, Маса и Квят използваха тази фаза за да се отърват от своите медиум гуми да сложат твърди
На пистата Фетел поведе, пред Хюлкенберг, Грожан, Сайнц и Перес. Хамилтън бе шести, следван от Рикиардо и Маса. Розберг бе девети след като бе принуден да чака смяната на гуми зад своя съотборник.
Веднага след рестарта седмата обиколка Розберг се опита да атакува Маса, който се оплака от липса на достатъчно мощност, но въпреки това германецът не успяваше да изпревари своя съперник.
В края на деветата обиколка Перес бе изпреварен от множество коли след като качеството на неговите гуми явно се влоши сериозно. Розберг пък най-накрая успя да изпревари Маса, докато Хамилтън се справи първо с Карлос Сайнц, а после и с Ромен Грожан и излезе на трета позиция.
Следващата жертва на световния шампион бе Нико Хюлкенберг, който бе изпреварен на старт финалната права. Така Хамилтън излезе втори на десет секунди от Фетел.
Розберг пък бе едва седми, зад Хюлкенберг, Грожан, Сайнц и Рикиардо.
В опит да изпревари Сайнц, Рикиардо стана жертва на движещия се зад него Розберг в 12-ия тур. Скоро германецът се справи и с пилота на Торо Росо в края на обратната права и вече бе пети.
Гумите на Грожан също явно започнаха да се износват значително и Розберг без особени проблеми изпревари още един пилот. Скоро същото се случи и с Хюлкенберг и в 14-ата обиколка германският пилот на Мерцедес вече бе трети.
В същото време Маса изпревари Рикиардо, възползвайки се от мощността на задвижващата система на Мерцедес.
Фетел продължаваше да води, следван на девет секунди от Хамилтън, който водеше точно с толкова пред съотборника си Розберг. Хюлкенберг и Грожан влязоха за смяна на гуми в края на 15-ата обиколка, което изведе напред Маса и Ботас, заели четвърта и пета позиции, пред Рикиардо, Верстапен и Квят. Скоро Верстапен успя да се справи с австралийския пилот на Ред Бул, възползвайки се от грешката му и да излезе шести.
Фетел влезе в бокса в 18-ия тур и отново сложи медиум гуми. Той излезе на трета позиция, на пет секунди зад Розберг, който от своя страна изоставаше с 8 от първия Хамилтън.
Рикиардо също влезе в бокса за смяна на гуми и потъна в колоната.
Отпред Хамилтън продължаваше да води, следван от Розберг, Фетел, Маса, Ботас, Верстапен, Квят, Алонсо, Райконен и Бътън. Новите гуми на Фетел му позволиха бързо да настигне Розберг, който пък скъсяваше преднината на Хамилтън.
Райконен пък изпревари Алонсо и вече бе осми. В същото време в 22-ата обиколка пък Фетел изпревари Розберг и излезе на втора позиция. В същото време Алонсо бе прибран в бокса заради проблем.
В 23-ата обиколка Фетел скъси преднината на Хамилтън на пет секунди. Скоро германецът се залепи зад болида на Мерцедес, който изглежда имаше проблеми с износването на гумите си. Райконен пък бе шести зад Валтери Ботас, потвърждавайки сериозния прогрес на Ферари.
В края на 24-ата обиколка Фетел настигна Хамилтън и го изпревари на последния завой. Хамилтън използва това за да влезе директно в бокса и сложи медиум гуми.
Хамилтън излезе на трета позиция на 24 сек зад Фетел и на 14 зад Розберг.
В борба за последното място в точките Хюлкенберг завъртя Квят, но без последствия за колите на двамата.
Розберг влезе в бокса в 27-ата обиколка и сложи твърди гуми в опит да завърши състезанието без повече спирания в бокса. Германецът излезе четвърти зад Фетел, Хамилтън и Райконен. Британецът се възползваше от новите си гуми и намали преднината на Фетел на 22 сек. докато Райконен оставаше на 13 зад пилота на Мерцедес. Скоро обаче финландецът бе изпреварен от Розберг, който след излизането си от бокса се възползва по най-добрия начин от новите си гуми.
Така Фетел продължаваше да води, пред Хамилтън, Розберг, Райконен, Маса, Сайнц, Верстапен и Ботас. Последните две места в точките бяха за Даниел Рикиардо и Нико Хюлкенберг, който обаче бе разследван за причиняване на инцидент от комисарите.
Перес завъртя Грожан в борба за 11-ата позиция и скоро и тази ситуация бе пратена за решаване от комисарите. И Хюлкенберг, и Перес получиха наказание от 10 секунди престой в бокса.
Хамилтън топеше преднината на Фетел и в 35-ата обиколка тя бе едва 14 сек, но и на двамата предстоеше последно спиране в бокса.
Райконен направи смяна на гуми в същата обиколка и излезе на седма позиция с твърди гуми. Скоро финландецът изпревари Макс Верстапен и излезе шести.
Фетел влезе за смяна на гуми в 37-ата обиколка и сложи твърди гуми. Германецът излезе зад Хамилтън, но малко пред Розберг. След само една обиколка Хамилтън влезе в бокса и сложи твърди гуми, а Фетел отново поведе. Розберг бе втори, а британецът излезе трети.
Маса също сложи твърди гуми в същия тур и излезе седми зад Ботас, който бе четвърти, Райконен и Верстапен. Сайнц, Рикиардо и Квят допълваха първата десетка.
В 42-ата обиколка Розберг влезе за последно в бокса и сложи медиум гуми. Това означаваше, че той ще атакува до последно намиращите се пред него Фетел и Хамилтън. Разликата между първите двама бе 13 секунди 12 обиколки преди края, докато Розберг изоставаше на 11 от съотборника си.
Девет обиколки преди края Фетел водеше с 10 секунди пред Хамилтън, трети на същото разстояние зад съотборника си бе Розберг, следван от Райконен, Маса, Ботас, Сайнц, Верстапен, Рикиардо и Квят. Единствените сериозни битки бяха между съотборниците в Уилямс, Торо Росо и Ред Бул.
Първо Верстапен се справи със Сайнц, в последствие Квят успя да направи същото с Рикиардо. В края пък Ботас отмъкна петото място на Маса благодарение на чудесна маневра в средната част на пистата. Хамилтън изглежда не разполагаше с необходимото темпо да настигне Фетел и в крайна сметка изглежда реално прецени, че няма да може да го настигне.
Така още във второто си състезание за Ферари Себастиян Фетел успя да спечели първата си победа. Кими Райконен потвърди чудесната форма на Скудерията, след като успя да заеме четвъртото място, въпреки инцидент с Фелипе Насър още в първата обиколка. Мерцедес неочаквано получиха сериозна конкуренция и по всичко изглежда, че спечелването на титлите през тази година няма да е толкова лесно.