В средата на август, въпреки очакванията за дъжд, мрачно и хладно време, Нюрбургринг ни посрещна много слънчева и приветлива. На живо е по-внушителна и по-впечатляваща от всичко, което може да се научи за нея. Модерно съоръжение с отлична организация. Една писта с много дълга и богата история, която е домакинствала състезанията от Formula 1, и то на най-трудното и известно трасе – Nordschleife (Северна отсечка), което, въпреки че не се използва, е част от легендата. Най-високата точка на пистата е разположена на 620 метра, а най-ниската – на 320 метра.
Свободните тренировки преминаха много успешно, Павел Лефтеров направи добро каране, като в първата постигна и най-доброто време в своя клас.
Усмихнатата Nurburgring не остави пилотите да се радват дълго време. Променливият летен германски климат си каза думата и няколко минути преди квалификациите заваля дъжд. Първата квалификация бе обявена “wet practice” и Павел стартира с „мокри“ гуми. След няколко минути обаче пекна слънце и пистата изсъхна напълно. Това наложи бърза смяна на гумите, но отне ценно време от 15-те минути на първата сесия. Завърши с четвърто време в класа си. На втората сесия Павел постигна трето време в клас АМ (Аматьори). Двете квалификации му отредиха 10-та позиция на стартовата решетка и в двете състезания на следващия ден.
В деня на състезанията – 16 август, всички очаквания за неблагопроятно време се сбъднаха и Nurburgring посрещна отборите и зрителите със студ , вятър и дъжд. В първото състезание Павел стартира от 10-та позиция. Започна бързо да се придвижва напред. За съжаление бе наказан за по-ранно излизане от задължителния пит-стоп с хилядни от секундата. Това му коства челната позиция, която бе заел преди спирането. Въпреки това, с отличното си каране на хлъзгав терен, той се качи на подиума при награждаването и зае третото място. 5,55 минути преди края, състезанието бе прекратено поради гъста мъгла.
Минути след края, при официалното оповестяване на времената и спечелените точки, стана ясно, че получилият първа награда пилот в клас АМ (Аматьори) е всъщност PRO (Професионалист) и така крайното класиране за Павел в първото състезание е второ място при Аматьорите.
Често Павел е наричан „кралят на мокрото трасе“. И има защо. На второто състезание стартира 10-ти и след първата обиколка вече беше 6-ти. Преди задължителния пит-стоп беше 5-ти, а след излизането от него с всяка една обиколка скъсяваше дистанцията с водача C.Struwe с Porsche 981 GT4 и до края на състезанието не само стопи разликата от 18 секунди, но и финишира с повече от 2 секунди преднина. И всичко това на при дъжд и много хлъзгав терен.
След състезанието на Spa-Francorchamps Павел Лефтеров и отборът му „Булавто Рейсинг” постигнаха поредната историческа победа на български пилот на легендарна писта.