Само месец след представянето на едномарковия шампионат Hyundai Racing Trophy 2015, в България пристигна първият автомобил Hyundai i20 Coupe. Надпреварата ще се проведеза първи път у нас, като част от официалния спортен календар на Българската федерация по автомобилен спорт (БФАС).
Първият автомобил Hyundai i20 Coupe вече е в оторизирания сервизен център на Hyundai в Стара Загора. Това е базата, в която автомобилите ще бъдат подготвяни за предстоящите състезания рали и писта. Професионален екип с дългогодишен опит ще бъде ангажиран с подготовката и обслужването на автомобилите. След всеки етап на Hyundai Racing Trophy 2015 състезателните машини ще се съхраняват в сервизния център и ще бъдат подготвяни за предизвикателствата и уменията, които пилотите на шампионата ще показват на трасетата.
Подготовката на Hyundai i20 Coupe започна. Колата разполага със стандартен бензинов 4-цилиндров 1.4 DOHC 16V двигател със 100 к.с. По правила на БФАС автомобилът е със стандартна 6-степенна синхронизирана механична трансмисия с къси предавки.
Ще бъдат направен значителни интериорни промени за достигане на максимално олекотяване и покриване изискванията на ФИА. Цялото шаси ще бъде подсилено с допълнително дозаваряване и поставяне на усилващи планки, което ще балансира значително натоварването при състезание. Окачването на автомобила ще се замени с професионално окачване за рали, позволяващо настройки за различните видове трасета. Ауспуховата система също ще претърпи преработка, позволена в регламентите за моторните спортове. Промени ще има по окачването на двигателя, както и тръбопровода на спирачната система, за да се достигне желаната издръжливост на автомобила при екстремни ситуации. За състезателните цели се използват състезателни накладки и спирачна течност за постигане на максимална спирачна ефективност. Джантите са 17”, а гумите – Semi-Slick.
Спортният автомобил ще има променен външен дизайн по подобие на WRC автомобилите. По-широката форма на купето осигурява повече стабилност на пътя. Купето на автомобила е серийно производство. Вътре в купето арматурното табло и панелите на вратите са коригирани, за да се инсталират безпрепятствено ролбара и конзолите. Предното окачване (McPherson) и задното окачване (H-ос) са подсилени със специално разработени от Hyundai Racing Trophy амортисьори. Спирачните дискове и спирачните апарати на автомобила са стандартни.
До края на месеца се очаква в България да пристигнат и представители на Custom Cage UK, за да подготвят автомобила.