Honda NSX вече има своята първа европейска доставка и го получи човек, който е изключително тясно свързан не просто с марката, но и конкретно с модела NSX.
Швейцарецът Клод Саж, който понастоящем е управляващ директор на пистата Пол Рикар (където ще се завърне Гран при на Франция от Формула 1 през 2018 г.) и почетен президент на организационния комитет на автомобилния салон в Женева, е част от историята на Honda в продължение на повече от четири десетилетия. Започва кариерата си като журналист във френското издание La Revue Automobile. След това е мениджър на прочутата Скудерия Филипинети, участва в 24 часа на Льо Ман през 1964 г. и постепенно си създава изключителни връзки. Заедно с Жерар Кромба, Пол Фрер и Хосе Росински е част от малък кръг френско говорещи европейци, сближили се с легендарния Соичиро Хонда. Саж става ексклузивен вносител на Honda за Швейцария в края на 1973 г., по-късно е обявен и за посланик на марката. Днес е член на Honda NSX & Sportscar Club.
Първият досег на Клод Саж с NSX е от 1984 г. посредством HP-X – Honda Pininfarina eXperimental. Прототипът HP-X се ражда от сътрудничеството между Honda и легендарното дизайнерско студио Pininfarina. Той е с двигател V6 от Формула 2. Саж участва в проекта, работейки и в Торино (Италия), и в Точиги (Япония). Прототипът постепенно се превръща в първото поколение NSX – New Sports eXperimental. Клод Саж става развоен пилот и запазва тази си роля, когато автомобилът влиза във фаза подготовка за производство през 1989 г. През 1993-та караният от него прототип става база за NSX модел за Льо Ман.
„Новият NSX наистина принадлежи към модерния спортен сегмент. В него са използвани нови технологии, като същевременно са запазени японските корени. Перфектно следва философията на оригинала”, заяви Саж при получаването на колата.
Ключовете му бяха връчени от президента на Honda Motor Europe France Таку Касахара.