Шефът на Ферари Маурицио Аривабене не вярва, че политическото влияние на легендарния италиански отбор е започнало да намалява. Подобни предположения се появиха през последните години, когато представянето на Скудерията не бе достатъчно добро.
„Преди всичко не смятам, че тимът на Ферари е загубил централната си роля. Иска ми се да видя колко хора ще отидат на състезание, ако Ферари не се състезава. Това е част от политическата роля на екипа. Още преди да дойда аз, президентът ни Серджо Маркионе работи много упорито и вложи сериозни усилия не да връща някаква позиция, а поне да запази положението по отношение на политическата тежест, която Ферари заслужава. Аз го следвам на 100%, уча се от него, тъй като неговата стратегическа визия и опит са много важни за отбора и компанията”, обясни Аривабене.
Шефът на Скудерията заяви, че не иска да говори за миналото по отношение представянето на отбора от Маранело през последните няколко години. Той каза, че са направени промени, но би искал да благодари и на работилите преди това в тима хора. „Що се отнася до бъдещето, трудихме се много – всички заедно, с една обща, една и съща цел. Ако загубим, губим заедно. Ако спечелим, победата ще е обща. Това е моята мантра. Това казах на отбора и видях, че хората са спокойни, отдадени и мотивирани”, допълни Аривабене.
Най-голямото предизвикателство за шефа на Ферари е справянето с технически въпроси. Според него начинът да го стори е да учи и знае много за работата, да е любопитен, да обикаля фабриката, задавайки въпроси, да се среща с хората, да слуша внимателно инженерите, защото „те говорят един много специален език – използват 1000 думи, за да ти обяснят нещо, което иначе се изразява с 10. Така че понякога трябва да се извлича същественото и да се обобщава, за да стане по-просто.”
В отговор на въпрос дали очаква Ферари да се установи като първия отбор след Мерцедес, Аривабене се пошегува, че ако Тото Волф и Клер Уилямс наредят някак на пилотите си да спрат в неделя, то той ще оцени жеста. След това посочи, че Скудерията завърши миналия сезон на четвърта позиция и първо трябва да преодолее най-близките си съперници – Уилямс и Ред Бул, ако иска да гони Мерцедес. „Трябва да вървим стъпка по стъпка, да се постараем да сме реалисти и да дадем най-доброто от себе си, за да се доближим до момчетата на Тото колкото се може по скоро. Което, разбира се, не е лесно”, обясни още той.
Наскоро Аривабене посочи, че проблемът с липсата на достатъчно отбори във Формула 1 няма да се реши с участието с по три коли на големите отбори. Той обясни, че трябва в спорта да се привличат нови проекти, а на Албърт парк коментира и проблема с високите разходи: „Всички работим заедно, за да се опитаме някак да разрешим ситуацията. Важно е обаче да помним, че говорим за Формула 1, която е сочена за върха в автомобилния спорт. Затова е необходимо да запазим концепцията, трудейки се в посока подобряване на шоуто. Много пъти съм казвал, че трябва да отведем Формула 1 по-близо до хората, като според мен се работи добре в тази посока. Не е лесно да се постигне компромис, тъй като от една страна се търси пестене на средства, а от друга искаме да запазим развитието. Искам да кажа, че ако искаш да играеш във Висшата лига, трябва да си подготвен за това. В противен случай отиваш в друг шампионат. Във футбола има нещо като финансов феърплей. И това е приемливо, ако не трансформират Шампионската лига в лига Европа.”