Промените в правилата за предната част на болидите от Формула 1 не са затруднили особено много Ферари, заяви техническият директор на отбора Джеймс Алисън. Тимът от Маранело очаква напредък и по отношение на аеродинамиката, и при задвижващата си система тази година.
– Трябваше да променим предната част на автомобила в някаква степен, начинът на работа на предното крило, носа. Но не беше кой знае какво. Всъщност е нещо, което предприехме доста рано през годината и просто продължихме нататък… – обясни Алисън в интервю за официалния уебсайт на екипа.
Той сподели, че тазгодишният болид на Ферари е значително по-добре изглеждащ от миналогодишната кола: „по-красив отпред, по-тесен отзад, а това прави една кола по-хубава”. Работата по SF15-T била разделена по три основни направления:
– Основните насоки са доста прости. Миналата година бяхме твърде бавни, недостатъчно добри, така че трябваше да направим по-конкурентоспособен автомобил. Това изисква сериозно аеропритискане, много мощност, добра управляемост и се трудихме по тези три аспекта.
Скудерията не взе победа през 2014 г. – за първи път от 1993 г. пилот в червен екип не се качи на най-високото стъпало на подиума през целия сезон. Отборът претърпя огромни промени, като в края на годината за шеф бе назначен Маурицио Аривабене. Президент на компанията по-рано стана Серджо Маркионе, който не скри амбициите си да възроди екипа.
Ферари SF15-T ще бъде представен официално на 30 януари (петък).