Един или два стопа за смяна на гуми ще направят пилотите в Гран при на Япония в състезанието тази неделя. Тази година от Пирели предоставят на отборите типовете суперсофт, софт и медиум, като за първи път най-твърдия тип хард отсъства.
Въпреки това тази година продуктите на италианската компания са много издръжливи и със сигурност доста от пилотите ще се опитат да изкарат състезанието, използвайки по един чифт суперсофт и софт.
За тези, достигнали до 3-ата част на квалификацията очакваната тактика е потегляне със суперсофт и смяна към софт преди средата на дистанцията. За стартиращите извън топ 10 е възможен алтернативен подход – тръгване с нов комплект софт и смяна към суперсофт след средата на състезанието.
Ако износването се окаже по-високо, то някои биха могли да опитат стратегия с един стоп с поставянето на медиум след суперсофт. По-вероятно обаче тогава е да се използва подход с 2 стопа – тръгване със суперсофт, смяна към софт и последна по-кратка серия отново със суперсофт.
Задължителното минимално налягане на предните гуми тази година за Сузука е 22.5 psi, а на задните 20.5 psi. Максималният разрешен кембър на предните гуми е -3.00 градуса, а на задните -1.75 градуса.