Пилотите във Формула 1 приеха спокойно забраната на инструкции по радиото относно карането им. Ето някои от коментарите им по темата.
Фернандо Алонсо:
– За мен няма голяма разлика. Не смятам, че ще има кой знае какво влияние. Така или иначе не сме ползвали радиото кой знае колко за подобряване на представянето. В крайна сметка пилотът кара колата. Правилото просто ще направи състезателите по-самостоятелни. Промяната привлече сериозно медийно влияние, също като забраната на FRIC, но влиянието върху крайния резултат тогава не бе нещо особено. Смятам, че сега ще е същото.
Кими Райконен:
– Очевидно не говорим много по радиото – в моя случай, когато няма проблем. Но нещата могат да станат доста сложни, ако се случи нещо с болида и трябва да промениш определени неща, за да се опиташ да завършиш надпреварата. Не знам как ще се прилага правилото в такива моменти. Ще стане по-трудно за нас, но е част от играта, така че всичко е наред.
Нико Розберг:
– Отборът може вече да ми съобщава само 20% от това, което ми казваше преди, така че ще е голямо предизвикателство. И винаги има риск нещата да станат прекалено сложни, особено за хората пред телевизорите. На тях вече им е трудно да разбират спорта. Посоката е добра от гледна точка опростяване.
Люис Хамилтън:
– Интересно ми е да видя как ще се справим със ситуацията. Вълнувам се от това ново предизвикателство. В понеделник ми казаха какво предстои. В загряваща обиколка например се правят толкова неща, за да имаш добър старт – баланс на спирачки, карти за управление. Да запомниш всичко това, а да не ти го казват, ще е истинско предизвикателство. Има и куп други неща по време на състезание. От друга страна е истинска битка да казваш все правилните неща по радиото. Аз не винаги съм се справял, така че от тази гледна точка е страхотно! Допада ми – усещането е като че ли се връщаме към дните си в картинга. Единственият начин да разбереш какво прави пилотът пред или зад теб ще е да го наблюдаваш.
Дженсън Бътън:
– Според мен част от работата ни е да си свършим домашното и да сме подготвени за състезанието. Ако почувстваме износване на гумата, би трябвало да знаем накъде отиват нещата. Не би трябвало всичко да се върши от сензорите по колата. Лично според мен така ще е по-добре за пилотите. Просто да ти кажат, че съотборникът ти е по-бърз в даден завой и можеш да спечелиш време, спирайки пет метра по-късно… Това би трябвало да го знаем, да сме го научили.
Себастиан Фетел:
– Ситуацията ще е трудна за нас от гледна точка управление на някои компоненти и начинът, по който те работят един с друг. Не е толкова просто като да работим с KERS преди. Иначе забраната нямаше да е проблем. Но може да се появи проблем, ако трябва да управляваш заряда на батерията през цялото състезание. Затова има толкова хора в пита. Ако не бяха нужни, нямаше да са там. Те не летят по цял свят, за да си изкарат приятно в Сингапур, Япония и Австралия, да изпият по някоя бира и хапнат добра пържола.
Серхио Перес:
– Не е страхотно, че толкова голяма промяна се случва от един старт за следващия. Но не виждам кой знае какъв проблем. Ще получим повече информация (кое е забранено), ще сме по-заети, докато изпробваме кое как е – горивни режими, режими на двигателя и т.н
Фелипе Маса:
– Ще е голяма битка, ако положението остане такова. За мен е малко странно, че променят такова нещо сега. Не е точният момент. Може да са въвели промените, след като са говорили прекалено много със старите пилоти. В определен аспект смятам, че е за добро. Не е проблем отборът да те инструктира да не натоварваш толкова гумите в пети завой, тъй като съотборникът ти минава по-добре от там. Но в колата правим толкова неща, че може например да прегрееш задните спирачки и да стане пожар. Може да се случи голям инцидент. Имаме сложни задвижващи системи, които не са свързани с работата на пилота. Видяхме Люис как се подпали – това може да се случи, ако настройките не са правилни. Това не е свързано с карането, а със сложни реглажи.