Пирели очаква интересен старт на Гран при на Русия след квалификацията, в която Мерцедес и Ферари преодоляха Q2 с гуми ултрасофт, а останалите класирали се в топ 10 пилоти – с хиперсофт. Най-меката смес е с около 0,8 секунди по-бърза от средната по твърдост за уикенда в Сочи, но бързо се износва.
Според специалистите на доставчика на гуми най-бързата стратегия е с едно спиране в бокса: старт с ултрасофт, серия от 15 обиколки и след това софт до финала. Вторият вариант е потегляне с хиперсофт, стинт от 9 тура и отново софт до края.
Два питстопа също са възможни: старт с хиперсофт (7 обиколки) и след това две серии от по 23 тура със софт или ултрасофт (10 обиколки) и два стинта със софт от 21 и 22 тура.
Race strategy for the #RussianGP: quickest strategy on paper is a one-stopper. Start on ultrasoft for 15 laps, then soft to the end. Almost as quick: start on hypersoft for 9 laps, then soft to the end (1/2) @SochiAutodrom
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) September 30, 2018
A two-stopper is also possible, but slower. Start on hypersoft for 7 laps, then two 23-lap stints on soft. Or start on ultrasoft for 10 laps, then 21 laps on soft, and a final 22-lap stint on soft. (2/2) #RussianGP @SochiAutodrom
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) September 30, 2018
„Стратегията очевидно диктуваше развоя на квалификацията и ще видим интересна ситуация, при която първите четири автомобила на грида стартират с ултрасофт, а веднага зад тях ще са шест болида с по-бързия хиперсофт”, коментира шефът на спортния департамент на Пирели Марио Изола. „Като добавим към това колко коли тръгват извън обичайните си позиции на решетката заради наказания и имат напълно свободен избор на гуми, то е вероятно да наблюдаваме редица различни стратегии в надпреварата. Потеглящите с ултрасофт може да изберат едно спиране в бокса. Ситуацията с тези, които са с хиперсофт, не е толкова ясна, въпреки че те би трябвало да са значително по-бързи при тръгването.”