Отборите от Формула 1 ще могат да избират между гуми медиум и хард за предстоящата Гран при на Испания, пети кръг от тазгодишния световен шампионат.
Използването на гумите е ключът към успеха на пистата Каталуния през последните издания на надпреварата. Пистата е много тежка, с различни по характеристики и много технични завои. Най-голямото натоварване е от лявата страна, тъй като повечето завои са десни. Температурата на гумите достига до 130 градуса. Очакваната разлика между двата типа е около 0.8 – 1.2 секунда на обиколка.
„Испания е очевидно едно от най-познатите трасета, на които се състезаваме, защото вече имаме много събрана информация по време на зимните тестове. Едно от нещата, които вече забелязахме тази година, е, че и през 2015 г. износването на предните гуми ще определя стратегията. През миналия сезон увеличеният въртящ момент означаваше, че за първи път в надпреварата по-важни се оказаха задните гуми. Благодарение на направените в конструкцията на задните гуми промени за настоящото първенство, се връщаме към предишния вариант. Не очакваме обаче това да доведе до повече спирания в бокса. През миналата година повечето състезатели използваха стратегия с два бокса и вероятно сега ще се случи същото. Най-голямото неизвестно ще е времето: в миналото е имало някои много горещи уикенди в Барселона, но не винаги се случва така. Стартът на европейските надпревари пък по традиция означава, че много отбори ще имат новости и ще е наистина интересно да се наблюдава как това ще повлияе на работата с тазгодишните гуми”, обясни спортният директор на Пирели Пол Хембри.